• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Kontinuální eliminační metody v intenzivní péči - příprava výukového materiálu pro nově nastupující sestry

    Thumbnail
    View/Open
    Plný text práce (1.683Mb)
    Posudek vedoucího práce (629.9Kb)
    Posudek oponenta práce (576.8Kb)
    Průběh obhajoby práce (524.8Kb)
    Date
    2017
    Author
    Šeriová, Martina
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Diplomová práce se zabývá problematikou kontinuálních eliminačních metod v intenzivní péči a následným vytvořením výukového materiálu pro nově nastupující sestry. Cílem bylo vytvoření výukového materiálu pro nově nastupující sestry. Tento výukový materiál by měl nově nastupujícím sestrám pomoci při práci s přístrojem určeným ke kontinuálním eliminačním metodám. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou část. Empirická část byla realizována formou kvalitativního šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů s respondenty na Anesteziologicko-resuscitačním oddělení nemocnice České Budějovice a.s na stanici RES 2. První fáze výzkumného šetření byly provedeny rozhovory s respondenty. Tyto rozhovory byly zaznamenávány formou podrobných zápisků, které byly následně přepsány, aby nedošlo ke ztrátě dat a k nepřesnostem. Následně byly vytvořeny kategorie a z nich za pomoci programu ATLAS.ti vznikla schémata. Druhá fáze spočívala ve vytvoření instruktážního videa a výukového materiálu pro nově nastupující sestry. Ve třetí fázi výzkumného šetření bylo vytvořené video a výukový materiál předložen na ARO ke zhodnocení. Poté proběhly opětovné rozhovory s již dotazovanými respondenty. Při rozhovorech měli zhodnotit, zda výukový materiál splňuje jejich požadavky a zda bude využitelný v praxi. Následně zjištěné informace byly uspořádány do příslušných schémat. Pro praktickou část byly stanoveny 2 cíle. Prvním cílem bylo zjistit jaká forma výukového materiálu je vhodná pro nově nastupující sestry. Druhým cílem bylo zjistit přínos a využitelnost vytvořeného materiálu v praxi. Na základě cílů byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka zněla: Jaká forma výukového materiálu je vhodná pro nově nastupující sestry? A druhá výzkumná otázka byla: Jaký přínos má vytvořený materiál v praxi? Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že většina respondentů by uvítala výukový materiál formou tištěného letáku, ale objevily se i názory na vytvoření videa. Proto bylo vytvořeno instruktážní video, které vhodně doplňuje tištěný leták. Ze třetí části výzkumného šetření vyplynulo, že většina z osmi dotazovaných respondentů byla s výukovými materiály spokojena. Tři respondenti by ještě tištěný leták doplnili o pár obrázků. Všech osm respondentů se shodlo na tom, že dle jejich názoru, poskytnuté výukové materiály usnadní nově nastupujícím sestrám zorientování v dané problematice. Vrchní sestra Anesteziologicko-resuscitačního oddělení spatřuje přínos ve vytvořených výukových materiálech. Tyto materiály hodlá na svém oddělení dále využívat.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35054
    Collections
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV