dc.contributor.advisor | Fríd, Milan | |
dc.contributor.author | Hrach, Milan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T06:58:49Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T06:58:49Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35316 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá porovnáním automobilového a traktorového dopravního systému s výměnnými nástavbami a jejich využití v podniku zemědělské prvovýroby z hlediska technických parametrů, rozboru využití jednotlivých nástaveb, rozboru investičních a provozních nákladů a porovnáním obou systémů na základě zjištěných parametrů.
Porovnáván byl nákladní automobil Tatra Phoenix 158 s nástavbami pro převoz sypkých a objemných materiálů, rozmetadla chlévské mrvy a nástavby určené pro přepravu těžkých materiálů s traktorovým dopravním systémem John Deere 8320 a tandemového návěsu Fliegl s kejdovací a vyhrnovací nástavbou ASW 268 v Zemědělském družstvu Čížová.
Při výkonnostním porovnání obou systémů při odvozu senáže bylo dosaženo nejvyšší hmotnostní výkonnosti u traktorového dopravního systému a to 14,39 t.h-1, což je v porovnání s automobilovým systémem o 5,94 t.h-1 méně. Naopak při porovnání spotřeby pohonných hmot na ujetou vzdálenost, přepravenou hmotnost a cyklus byla zaznamenána nejnižší spotřeba u nákladního automobilu Tatra. Ekonomické porovnání ukázalo, že nákladní automobil Tatra Phoenix 158 má nižší náklady na ujetou vzdálenost, přepravené množství nákladu a na tunokilometr oproti traktorovému dopravnímu systému. Náklady na ujetou vzdálenost činí 90,24 Kč.km-1, což je v porovnání s traktorovým systémem o 100 Kč.km-1 nižší. Hodnota nákladů na přepravené množství nákladu se u nákladního automobilu pohybuje na 92,10 Kč.t-1. Ve srovnání s traktorovým systémem je tato hodnota nižší o 24,83 Kč.t-1. Nejnižší rozdíl nákladů byl zaznamenám při hodnocení nákladů na tunokilometr, kde nákladní automobil Tatra dosáhl nákladů 9,42 Kč.tkm-1, což je ve srovnání s traktorovým dopravním systémem nižší o 3,28 Kč.tkm-1. | cze |
dc.format | 81 | |
dc.format | 81 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dopravní systém | cze |
dc.subject | výkonnost | cze |
dc.subject | spotřeba pohonných hmot | cze |
dc.subject | výměnné nástavby | cze |
dc.subject | náklady | cze |
dc.subject | transport system | eng |
dc.subject | performace | eng |
dc.subject | fuel consumption | eng |
dc.subject | swap bodies | eng |
dc.subject | costs | eng |
dc.title | Porovnání automobilového a traktorového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby | cze |
dc.title.alternative | Comparing automotive and tractor agricultuar transport system with swap bodies in agriculture business | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 41291 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the collation of the automotive and wheel tractor transport system with interchangeable superstructures and their use in the business of primary agricultural production in terms of technical parameters, analysis of the use of individual bodies, analysis of investment and operating costs and by comparing the two systems on the basis of the identified parameters.
Comparasion was the truck Tatra Phoenix 158 with the superstructures for the transport of powdery and bulky materials, spreaders, manure spreaders and superstructure designed for the transport of heavy materials with tractors transport system John Deere 8320 and tandem semi-trailer Fliegl with manure and conveyor superstructure ASW 268 in the Agricultural cooperative Cizova.
In the performance collation of both systems when transporting silage and achieve the highest mass performance at the tractors transport system and it 14,39 t.h-1 which is aganist automotive system less about 5.94 t.h-1. On the other hand fuel consumption to distance traveled, weight and the cycle was recorded the lowest consumption of the lorry Tatra. The economic collation showed that the truck Tatra Phoenix 158 has a lower cost on the distance travelled, the transported amount of cargo and per tonne-kilometre compared to tractors transport system. The cost of the distance travelled makes 90,24 CZK.km-1 which is beside tractor system lower of 100 CZK.km-1. The value of the cost of the transported amount of cargo by lorry moves on 92,10 CZK.t-1 but tractor system has this value lower of 24.83 CZK.t-1.The lowest difference between the costs experienced in the evaluation of the cost per tonne-kilometre where the truck Tatra reached the cost of 9.42 CZK.tkm1 which is compared with tractors transport system, the lower of 3.28 CZK.tkm-1. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-31 | |
dc.description.department | Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zemědělské inženýrství - Prvovýroba | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-program | Zemědělské inženýrství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |