dc.contributor.advisor | Bílek, Petr | |
dc.contributor.author | Pecholtová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T07:57:55Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T07:57:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36086 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá možností realizace velkých literárních děl v současné popkultuře, založenou na intertextovém provázání (na celé škále od explicitních citací až po volnou inspiraci původním dílem) s kanonickými díly minulostními, a zejména změnami, ke kterým v dílech během takovéto realizace dochází v rámci jednotlivých narativních kategorií (děj, prostor, čas, postavy, vypravěč). Teoretická část vymezuje koncept adaptace a příbuzné pojmy intertextualita a intermedialita a specifikuje příslušné narativní kategorie. V analytické části na příkladu dvou literárních velikánů, Williama Shakespeara, zastupujícího mužskou literární tvorbu, a Jane Austenové, jakožto zástupkyně ženské spisovatelské tradice, ilustruje práce konkrétní změny v jednotlivých narativních kategoriích v rámci komparace těchto kategorií u vybraných klasických děl a stejných kategorií u zvolených, jimi inspirovaných popkulturních protějšků. | cze |
dc.format | 105 s. (186 432 znaků) | |
dc.format | 105 s. (186 432 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | intertextualita | cze |
dc.subject | intermedialita | cze |
dc.subject | naratologie | cze |
dc.subject | popkultura | cze |
dc.subject | William Shakespeare | cze |
dc.subject | Jane Austenová | cze |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | intertextuality | eng |
dc.subject | intermediality | eng |
dc.subject | narratology | eng |
dc.subject | pop culture | eng |
dc.subject | William Shakespeare | eng |
dc.subject | Jane Austen | eng |
dc.title | Reprezentace děl literárních velikánů v současné popkultuře | cze |
dc.title.alternative | Representations of "great" (canonically authoritative) texts in contemporary popular culture | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40725 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis focuses on how literary texts of the so called "great tradition" can become parts of contemporary pop culture based on intertextual connections (a wide variety of them from explicit quotation to loose inspiration by the original) with the historical canonical texts, and especially on the changes occurring during such actualization in the narrative categories (storyline, space, time, characters, narrator). The theoretical part defines the concept of adaptation and related terms of intertextuality and intermediality and specifies relevant narrative categories. The analytic part focuses on two literary "giants", William Shakespeare to represent male literary oeuvre and Jane Austen as a representative of female writers' tradition, to show particular narrative modifications by comparing the original versions with their modernized adaptations that function as their pop cultural counterparts. | eng |
dc.date.accepted | 2016-06-22 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Literárně-historická studia | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Humanitní studia | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Skalický, David | |
dc.description.defence | Studentka představila svou práci.
Vedoucí práce, prof. Bílek, představil svůj posudek.
Oponent práce, dr. skalický, představil svůj posudek.
Studentka se vyjádřila k posudkům a k otázce, jaké možnosti dalšího zkoumání téma práce nabízí. | cze |