Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRyantová, Marie
dc.contributor.authorVetráková, Pavlína
dc.date.accessioned2021-12-09T07:58:12Z
dc.date.available2021-12-09T07:58:12Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36119
dc.description.abstractTato diplomová práce "Proměny školních knihoven gymnázií Cheb (1854-1942) a Pelhřimov (1871-1942)" si klade za cíl představit především tematické rozbory profesorských a žákovských knihoven gymnázií Cheb a Pelhřimov. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První z nich obsahuje kritiku použitých pramenů a literatury. Druhá kapitola se věnuje dějinám chebského gymnázia. O historii gymnázia v Pelhřimově pojednává třetí kapitola. Následující část podává informace o vývoji školních knihoven a jejich podchycení v zákonech týkajících se školství v období let 1848-1939. Jádrem práce se staly především čtvrtá a pátá kapitola, které obsahují rozbory profesorských a žákovských knihoven gymnázií Cheb a Pelhřimov, a to nejen po stránce tematické, časové, jazykové, ale také z pohledu získávání nebo dochování knih. V závěru jsou shrnuty všechny poznatky.cze
dc.format151 s.
dc.format151 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPelhřimovcze
dc.subjectChebcze
dc.subjectknihovnacze
dc.subjectgymnáziumcze
dc.subjectknihacze
dc.subjectPelhřimoveng
dc.subjectChebeng
dc.subjectLibraryeng
dc.subjectSecondary Schooleng
dc.subjectbookeng
dc.titleProměny školních knihoven gymnázií Cheb (1854-1942) a Pelhřimov (1871-1942)cze
dc.title.alternativeChanges in the School Libraries of the Cheb (1854-1942) and Pelhřimov (1871-1942) Secondary Schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40951
dc.description.abstract-translatedThis dissertation on "Changes in the School Libraries of the Cheb (1854-1942) and Pelhřimov (1871-1942) Secondary Schools" aims to present thematic analyses of the teacher and student libraries at these schools. The paper is divided into seven chapters. The first contains a critique of the sources and literature used. The second deals with the history of the Cheb Secondary School. The history of the Pelhřimov Secondary School presents the third chapter. The following section provides information on the development of school libraries and their inclusion in laws on education in the period 1848-1942. The fourth and fifth chapters then form the core of this paper, which include analyses of the teacher and student libraries at the Cheb and Pelhřimov Secondary Schools, not only from a thematic, chronological and language perspective, but also in terms of the acquisition and preservation of books. All the findings are then summarised in the conclusion.eng
dc.date.accepted2017-09-05
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineArchivnictvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programHistorické vědycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNovotný, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam