Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJanečková, Marie
dc.contributor.authorHodinová, Petra
dc.date.accessioned2022-03-08T13:43:06Z
dc.date.available2022-03-08T13:43:06Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37841
dc.description.abstractCílem této práce je nastínit úroveň znalostí žáků dvou pátých tříd, jedné šesté, sedmé a osmé třídy základní školy v oblasti frazeologie. Tématem práce jsou české frazémy (slovesné i neslovesné) a jejich zakotvení ve slovní zásobě nejmladší generace. V teoretické části jsem se zmínila o základních pojmech z oboru frazeologie a doplnila jsem je konkrétními příklady rčení, přísloví, pranostik nebo například kulturních frazémů. Pro uskutečnění své statistiky jsem zvolila dotazníkovou metodu. Část výzkumná se zabývá vyhodnocováním žáky vyplněných dotazníků, kde se zaměřuji na jejich korektní, nebo naopak chybné odpovědi a pokouším se objasnit, z jakého důvodu u některých frazémů převládá úspěšnost a proč u jiných se téměř, nebo také vůbec správná odpověď nevyskytuje. Na závěr provádím analýzu úspěšnosti v rámci jednotlivých tříd. Součástí práce jsou přílohy třech vyplněných dotazníků.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleFrazeologismy ve slovní zásobě žáků základních školcze
dc.title.alternativePhrasemes in the vocabulary of elementary school pupilseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51978
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to outline the degree of phraseology knowledge between the schoolchildren. We examine pupils in 5th, 7th and 8th grade, and observe mainly Czech idioms (verbal and non-verbal) and their place in the vocabulary of these schoolchildren. The thesis is divided into two parts theoretical and practical. In the theoretical part we explain the fundamental terms from the phraseology. The terms are completed with sayings, adages, folk sayings or cultural idioms. The practical part deals with the questionnaire method. The questionnaire, which deals about understanding of idioms was answered by pupils. We examine children's right or wrong answers. According to the outcome of questionnaire we try to find out the reasons why is there such a high success rate. Also, we try to explain the reason why there are some mistakes done by pupils and we try to find out the reason why some pupils did not answer some of the questions at all. Finally, we give the analysis of the success rate within grades. We attach three questionnaires.eng
dc.date.accepted2018-06-20
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBohemistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlimešová, Markéta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam