dc.contributor.advisor | Prošková, Alena | |
dc.contributor.author | Štěpánová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:44:11Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:44:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37902 | |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce jsou učebnice francouzského jazyka, které byly používány na českých středních školách v letech 1948-1989. Teoretická část se sestává z popisu výukového prostředí, jenž zahrnuje vývoj československé školské soustavy, zejména s ohledem na vývoj gymnázií, na kterých se francouzština ve zkoumaném období vyučovala. Teoretická část se dále zabývá teorií učebnic a vybranými metodickými koncepcemi ve výuce cizích jazyků. Praktická část obsahuje analýzu pěti vybraných učebnic francouzštiny určených pro první ročník středních škol. Výběr učebnic byl proveden v návaznosti na důležité školské reformy, které měnily podobu školské soustavy. | cze |
dc.format | 150 | |
dc.format | 150 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | francouzština | cze |
dc.subject | učebnice | cze |
dc.subject | učebnice francouzského jazyka | cze |
dc.subject | cizí jazyky | cze |
dc.subject | výuka cizích jazyků | cze |
dc.subject | československé školství | cze |
dc.subject | French language | eng |
dc.subject | textbooks | eng |
dc.subject | foreign languages | eng |
dc.subject | foreign language teaching | eng |
dc.subject | Czechoslovak education system | eng |
dc.title | Učebnice francouzštiny používané na českých školách v letech 1948 - 1989 | cze |
dc.title.alternative | French Language Textbooks Used at Czech Secondary Schools in 1948 - 1989 | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 45149 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with French textbooks used at Czech secondary schools in the era of the years 1948-1989. The diploma thesis is composed of two parts the theoretical and the practical part. The theoretical part consists in a description of the Czech educational environment, mainly the development of the Czech education system with regard to the most significant education reforms which shaped the system. The description is centred on Gymnázium, which is a specific type of secondary school where the French language was taught. The theoretical part also deals with the question of general theory of textbooks and the chosen foreign language teaching methods. The practical part concerns the analysis of 5 chosen French textbooks intended for the first class of secondary schools. The selection was made with regard to the education reforms mentioned in the theoretical part. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-18 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Anglický jazyk a literatura - Francouzský jazyk | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Radimská, Jitka | |