dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Dostálová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:56:05Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:56:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37993 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je školní zralost a připravenost. Zabývá se širším projektem "Prediktory čtenářských dovedností jako faktory ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti." Cílem této práce je odhalit rizika pro další vývoj čtenářských dovedností a uvést vhodné možnosti systematické práce, která by mohla rizika snížit. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vývoj předškolního období, na kognitivní a motorické funkce, které zahrnují důležité percepční oblasti ovlivňující počáteční školní dovednosti. Dále práce obsahuje pojmy jako je školní zralost a připravenost. V praktické části je věnován prostor výzkumnému projektu. Jsou zde popsány metody určené k realizaci práce, přehled a charakteristika jednotlivých testů, realizace a výsledky výzkumné práce. V příloze jsou uvedeny činnosti sloužící k podporování rizikových oblastí a charakteristika diagnostických testů. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | dyslexie | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | school maturity | eng |
dc.subject | school readiness | eng |
dc.subject | reading literacy | eng |
dc.subject | dyslexia | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.title | Školní zralost a připravenost | cze |
dc.title.alternative | School maturity and readiness | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46653 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis focuses on school maturity and readiness. It is part of wider project "Predictors of reading skills as factors influencing the development of reading literacy." The aim of this work is to reveal the risks for the further development of reading skills and to indicate suitable options for systematic work that could reduce the risks. The thesis is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical focus on development preschool-period, cognitive and motoric functions, which include important perceptual areas influencing initial skills. The work include concepts as school maturity and school readiness. In the practical part there is area devote to research project. There are rewrite methods for realization the work, view and characteristic of tests, realization and results of project research. In attachment there are activities for support risks areas and characteristics of diagnostics tests. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |