dc.contributor.advisor | Vaněčková, Olga | |
dc.contributor.author | Loudová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:56:15Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:56:15Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38005 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je zmapování finanční gramotnosti a postojů ke vzdělávání v této oblasti v různých sociálních skupinách a vrstvách obyvatel v České republice. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy finanční gramotnosti, faktory, které ji ovlivňují, i příčiny, proč se lidé dostávají do finančních problémů. Charakterizuje obecné přístupy a motivy k řešení, sleduje roli státu v podpoře dalšího vzdělávání. Teoretická část práce popisuje, jaké typické rysy vykazuje vzdělávání žáků v této problematice na školách v České republice. Cílem praktické části práce je zjistit, jaká je finanční gramotnost v konkrétních skupinách obyvatel, a analyzovat problémy související se vzděláváním v této oblasti, případně poskytnout doporučení pro vzdělávací postupy. Jako základní metoda šetření je použito dotazníkové šetření. Průzkum byl proveden u žáků druhého stupně základní školy. | cze |
dc.format | 65 s. | |
dc.format | 65 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Finanční gramotnost | cze |
dc.subject | úroveň finanční gramotnosti | cze |
dc.subject | důsledky nízké finanční gramotnosti | cze |
dc.subject | dluhová past | cze |
dc.subject | finanční vzdělávání | cze |
dc.subject | Financial literacy | eng |
dc.subject | level of financial literacy | eng |
dc.subject | consequences of low financial literacy | eng |
dc.subject | debt trap | eng |
dc.subject | financial education | eng |
dc.title | Finanční gramotnost obyvatel | cze |
dc.title.alternative | The financial literacy of the population | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47096 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this thesis is tomap financial literacy and attitudes to education in this area in different social groups and layers of population in the Czech Republic. At the theoretical level basic concepts of financial literacyare processed, as well as the factors that affect it and the reasons why people get into financial problems. The thesischaracterizes the general approaches and themes to address, monitors the role of the state in the promotion of furthereducation. The theoretical part of the thesis describes what typical features are present inthe education of pupils in this subject at schools in the Czech Republic. The aim of the practical part of the thesis is to find out,on what levelfinancial literacy is in specific population groups, and to analyse problems of financialeducation, and, where appropriate, to provide recommendations for educational procedures.As a basic method of the research,a questionnaire survey was used. The survey shall be implemented in the second stageof primary school. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |