dc.contributor.advisor | Nota, Josef | |
dc.contributor.author | Debnarová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:56:48Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:56:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38042 | |
dc.description.abstract | Východiska: Díky polistopadovým změnám prošla výuka plavání dětí v naší zemi určitým vývojem. Byla založena Asociace plaveckých škol, která sdružuje plavecké školy v ČR a došlo i ke změnám ve vzdělávání trenérů a instruktorů plavání. Do tzv. Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání bylo plavání začleněno jako jedna z nepovinných zájmových nabídek. Kromě plaveckých škol vznikly na přelomu 80. a 90. let také tzv. baby kluby, které nabízejí mimo jiné i kojenecké plavání. V současné době existuje v naší zemi síť, nabízející různé typy kurzů, které vyučují trenéři a instruktoři s platnou licencí.
Cíle: Zjistit, jaký mají trenéři plavání postoj k plaveckému výcviku u předškolních dětí, tedy jak oni sami vnímají problematiku výcviku této cílové skupiny. Dílčím cílem bylo zjistit rozdíly v trenérské práci, metodice a jak se tyto rozdíly podle trenérů odráží v rozvoji dětí.
Metody: Jedná se o tématickou analýzu, kdy pro sběr dat bylo využito pozorování, v kombinaci s polostrukturovanými rozhovory vybraných respondentů se vztahem k dané problematice. Participanti interview byli trenéři bývalých nebo současných plaveckých škol či kurzů. Získaná data byla k analýze otevřeně kódována, poté byly údaje z pozorování a rozhovorů párovány s daty z literatury.
Výsledky a závěry: Cíle bakalářské práce byly tedy naplněny. Studie by se tak mohla stát dobrým vodítkem pro hlubší poznání metodiky a tréninku plavání dětí této specifické cílové skupiny v České republice. | cze |
dc.format | 83 s. | |
dc.format | 83 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Plavání | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | trenér | cze |
dc.subject | plavecké způsoby | cze |
dc.subject | Swimming | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.subject | coach | eng |
dc.subject | swimming style | eng |
dc.title | Pedagogický postoj k výuce plavání předškolních dětí: reflexe trenérů. | cze |
dc.title.alternative | Educational attitude to swimming lessons of preschool children: Coaches´ reflection. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48978 | |
dc.description.abstract-translated | Background: Thanks to the post-revolutionary changes, children's swimming lessons in our country have undergone some development. The Association of Swimming Schools, which associates swimming schools in the Czech Republic, has also been established and there have been changes in the education of coaches and swimming instructors. The so - called Framework Educational Program for Preschool Education included swimming as one of the optional interest - based offers. In addition to swimming schools, at the turn of the 1980s and 1990s, there were also so - called baby clubs, which offered, among other things, infant swimming. In our country there is currently a network offering different types of courses taught by coaches and instructors with a valid licence.
Objectives: To find out what is the coaches'attitude to swimming for pre-school children, how they perceive the training of this target group themselves. The partial aim was to find out the differences in coaching, methodology and how these differences are reflected in the development of children according to coaches.
Methods: This is a thematic analysis where observation was used for data collection, in combination with semi - structured interviews of selected respondents with relation to the given issue. The interview participants were coaches of former or current swimming schools or courses. The acquired data was openly coded for analysis, then data from observations and interviews were paired with literature data.
Results and Conclusions: The aims of the bachelor thesis were fulfilled. This study could be a good guide for a deeper understanding of the methodology and training of children in this specific target group in Czech republic. | eng |
dc.date.accepted | 2018-04-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |