dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Hořejší, Jindra | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:57:23Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:57:23Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38070 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem pracovat v mateřské škole s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí, tak aby bylo dosaženo jejich co největšího všestranného rozvoje. Teoretická část je věnována socializaci a jejímu vlivu na osobnost dítěte. Dalším tématem teoretické části je rodina a její vliv na dítě. Poslední část teoretické práce je věnována sociálně znevýhodněnému prostředí, klasifikaci, popisu a v neposlední řadě samotné práci učitelů pracujících se sociálně znevýhodněnými dětmi v mateřské škole. K dosažení výzkumného cíle je využito kvalitativního výzkumu. Jednalo se konkrétně o dlouhodobé zúčastněné pozorování pěti dětí přicházejících ze sociálně oslabeného prostředí do mateřské školy, kde pracuji. Na základě pozorování byly vytvořeny případové studie, které byly vodítkem odpovědí výzkumných otázek. Sledování těchto pěti dětí potvrdilo specifické projevy dětí ze sociálně oslabeného prostředí, jež byly popsány v literatuře. Jednalo se o nedostatečné řečové a komunikační dovednosti, specifické projevy spojené s hodnotovou orientací dětí, zájem o sport a pohybové hry na úkor klidových aktivit. Na základě popsaných oblastí bylo možné stanovit efektivní metody vzdělávání sociálně oslabených dětí. | cze |
dc.format | 71 s. | |
dc.format | 71 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dítě | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | sociálně znevýhodněné prostředí | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | Child | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | socially disadvantaged backgrounds | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.title | Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Child from socially disadvantaged environment at kindergarten school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 49712 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the thesis is to find out, how to work in a kindergarten with children from socially disadvantaged backgrounds, so as to achieve the greatest possible overall development. The theoretical part is devoted to socialization and its impact on the child's personality. Another topic of the theoretical part is the family and its influence on a child. The last part of the theoretical work is dedicated to socially disadvantaged backgrounds, classification, description and last but not least the actual work of teachers working with socially disadvantaged children in a kindergarten. The qualitative research is used in order to achieve the research goal. It issue is a long-term observation of five children coming from socially disadvantaged backgrounds to the kindergarten where I work. Based on the observations, case studies were made, which were guiding answers of research questions. Watching these five children confirmed the specific manifestations of children from socially disadvantaged backgrounds, which were described in the literature. Namely: poor verbal and communication skills, specific symptoms associated with the value orientation of children interested in sport and physical games at the expense of resting activities. Based on described areas it was possible to establish effective educational methods for socially weak children. | eng |
dc.date.accepted | 2018-04-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |