Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorHořejší, Jindra
dc.date.accessioned2022-03-08T13:57:23Z
dc.date.available2022-03-08T13:57:23Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38070
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem pracovat v mateřské škole s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí, tak aby bylo dosaženo jejich co největšího všestranného rozvoje. Teoretická část je věnována socializaci a jejímu vlivu na osobnost dítěte. Dalším tématem teoretické části je rodina a její vliv na dítě. Poslední část teoretické práce je věnována sociálně znevýhodněnému prostředí, klasifikaci, popisu a v neposlední řadě samotné práci učitelů pracujících se sociálně znevýhodněnými dětmi v mateřské škole. K dosažení výzkumného cíle je využito kvalitativního výzkumu. Jednalo se konkrétně o dlouhodobé zúčastněné pozorování pěti dětí přicházejících ze sociálně oslabeného prostředí do mateřské školy, kde pracuji. Na základě pozorování byly vytvořeny případové studie, které byly vodítkem odpovědí výzkumných otázek. Sledování těchto pěti dětí potvrdilo specifické projevy dětí ze sociálně oslabeného prostředí, jež byly popsány v literatuře. Jednalo se o nedostatečné řečové a komunikační dovednosti, specifické projevy spojené s hodnotovou orientací dětí, zájem o sport a pohybové hry na úkor klidových aktivit. Na základě popsaných oblastí bylo možné stanovit efektivní metody vzdělávání sociálně oslabených dětí.cze
dc.format71 s.
dc.format71 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítěcze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectsociálně znevýhodněné prostředícze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectChildeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectsocially disadvantaged backgroundseng
dc.subjectteachereng
dc.titleDítě ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské školecze
dc.title.alternativeChild from socially disadvantaged environment at kindergarten schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag49712
dc.description.abstract-translatedThe aim of the thesis is to find out, how to work in a kindergarten with children from socially disadvantaged backgrounds, so as to achieve the greatest possible overall development. The theoretical part is devoted to socialization and its impact on the child's personality. Another topic of the theoretical part is the family and its influence on a child. The last part of the theoretical work is dedicated to socially disadvantaged backgrounds, classification, description and last but not least the actual work of teachers working with socially disadvantaged children in a kindergarten. The qualitative research is used in order to achieve the research goal. It issue is a long-term observation of five children coming from socially disadvantaged backgrounds to the kindergarten where I work. Based on the observations, case studies were made, which were guiding answers of research questions. Watching these five children confirmed the specific manifestations of children from socially disadvantaged backgrounds, which were described in the literature. Namely: poor verbal and communication skills, specific symptoms associated with the value orientation of children interested in sport and physical games at the expense of resting activities. Based on described areas it was possible to establish effective educational methods for socially weak children.eng
dc.date.accepted2018-04-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFranclová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam