dc.contributor.advisor | Žlábková, Iva | |
dc.contributor.author | Oubramová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:57:30Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:57:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38077 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá výukou geologie na vyšším stupni gymnázií. Cílem je zmapovat podmínky, za kterých je výuka realizována. Byly vymezeny čtyři určující faktory pro výuku geologie na gymnáziích rámcový vzdělávací program pro gymnázia, školní vzdělávací programy, učebnice a metody vyučování. v teoretické části práce je uvedena charakteristika těchto faktorů. v praktické části práce jsou podrobeny bližšímu zkoumání a konfrontaci. Na základě analýzy vzdělávacích programů, učebnic a názorů pedagogů byly učiněny tyto závěry: Geologie je na některých školách zařazena do výuky jen okrajově. Žáci ze základních škol přicházejí na gymnázia obvykle bez zájmu o neživou přírodu a jejich znalosti bývají slabší než znalosti žáků přicházejících z nižšího gymnázia. Návaznost učiva, která je zřejmá z kurikulárních dokumentů, se v praxi příliš neprojevuje. Stěžejní metodou výuky, která může v žácích vzbudit zájem, je praktické poznávání přírody v terénu. Velmi důležitá je osobnost a aprobace učitele. | cze |
dc.format | 84 s. (138 926 znaků) | |
dc.format | 84 s. (138 926 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Kurikulární dokumenty | cze |
dc.subject | vzdělávací program | cze |
dc.subject | výuka geologie | cze |
dc.subject | výukové oblasti | cze |
dc.subject | učebnice | cze |
dc.subject | metody vyučování | cze |
dc.subject | terénní práce | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | Curriculum documents | eng |
dc.subject | educational program | eng |
dc.subject | geology teaching | eng |
dc.subject | teaching areas | eng |
dc.subject | textbooks | eng |
dc.subject | teaching methods | eng |
dc.subject | fieldwork | eng |
dc.subject | excursions | eng |
dc.title | Realizace výuky geologie na gymnáziích | cze |
dc.title.alternative | The Implementation of Education in Geology Science in High Schools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50127 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the teaching of geology at the higher level of grammar schools. The aim is to map out the conditions under which the teaching is realized. The four main determinants for geology teaching at grammar schools - the framework educational program for grammar schools, school educational programs, textbooks and teaching methods were defined. In the theoretical part, the characteristics of these factors are presented. In the practical part of the thesis they are subjected to closer examination and confrontation. Based on the analysis of the educational programs, textbooks and teachers' opinions, the following conclusions were made: Geology is only marginally enrolled in some schools. Primary pupils come to grammar schools usually without interest in inanimate nature, and their knowledge is weaker than the knowledge of pupils coming from lower secondary schools. The continuity of the curriculum, which is evident from the curriculum documents, does not appear to be very effective in practice. The basic method of teaching that can attract pupils is practical learning of nature in the field. The personality and the teacher's approval are very important. | eng |
dc.date.accepted | 2018-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Krninský, Luboš | |