Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorJanečková, Pavla
dc.date.accessioned2022-03-08T13:57:35Z
dc.date.available2022-03-08T13:57:35Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38081
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je problematika smrti v kontextu mateřské školy. Práce mapuje způsoby, jak lze toto téma v mateřské škole otevřít, reakce dětí na téma smrt a zkušenosti a postoje učitelek k otevírání a sdílení tématu smrti v prostředí mateřské školy. Teoretická část pojednává o tabuizaci smrti v současné společnosti a vzrůstající potřebě o smrti mluvit, dále se věnuje specifiku dětského vnímání smrti, dětskému truchlení a možným dopadům na dítě. V neposlední řadě pak roli učitele a školy v souvislosti s touto problematikou. V praktické části jsou podrobně zpracovány rozhovory s šesti učitelkami mateřských škol, sledující především jejich zkušenosti s tématem smrti v tomto prostředí, dětské reakce na setkání se smrtí a rovněž osobní postoje a životní filosofii učitelek.cze
dc.format70 s., přílohy 17 s.
dc.format70 s., přílohy 17 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsmrtcze
dc.subjecttruchlenícze
dc.subjectpohřebcze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectdeatheng
dc.subjectmourningeng
dc.subjectfuneraleng
dc.subjectchildeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectteachereng
dc.titleOtevírání tématu smrti v kontextu mateřské školycze
dc.title.alternativeOpening the Theme of Death in the Context of Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50318
dc.description.abstract-translatedThe topic of the bachelor thesis is the notion of death in the context of a kindergarten. The paper maps ways in which this topic can be approached in a kindergarten, children's reactions to the theme of death, and the experience and attitudes of teachers to the raising and sharing of the theme of death in kindergarten environment. The theoretical part discusses the tabooing of death in contemporary society and the increasing need to speak about death; furthermore, it focuses on the specifics of child's perception of death, child's mourning and possible impacts on the child, and last but not least, on the role of a teacher and school in relation to these issues. In the empirical part, interviews with six kindergarten teachers are processed in detail, focusing in particular on their experience with the topic of death in this environment, children's reactions to an encounter with death and personal attitudes and life philosophies of the teachers.eng
dc.date.accepted2018-09-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFranclová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam