Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKraft, Stanislav
dc.contributor.authorKudláček, David
dc.date.accessioned2022-03-08T13:57:43Z
dc.date.available2022-03-08T13:57:43Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38087
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou výstavby železniční sítě v Kraji Vysočina a jejím následným vlivem na rozvoj území. V úvodu teoretické části je popsán vývoj železniční dopravy od jejího počátku až do současnosti. Dále je vysvětlen pojem dopravní dostupnost, následně jsou detailněji rozebrány jednotlivé prvky ovlivňující dopravní dostupnost. V teoretické části je dále popsán vývoj prostorové struktury sídelních systémů. Jako periodizace byl zvolen třístupňový model stadií, který vývoj dělí do tří kategorií: pre-indrustriální město, industriální město a post-industriální město. V závěru teoretické části nalezneme hypotézy této bakalářské práce. V metodologické části práce jsou uvedeny metody využívané pro výrobu grafů, tabulek a map, které byly využívány pro podložení výsledků výzkumu. Následně je zde popsána datová základna práce včetně jejích nedostatků. První úsek analytické části se zabývá porovnáním historického vývoje počtu obyvatel v jednotlivých krajích. Následuje výzkum zabývající se faktory, které tento vývoj ovlivnily a zda příčinou mohlo být zavedení železnice, dále je blíže analyzován Kraj Vysočina. Druhá podkapitola analytické části se zabývá skutečností, zda různá vzdálenost obcí od železnice měla v Kraji Vysočina vliv na vývoj počtu obyvatel. Jako určující kritérium byl zvolen bazický index. Dílčím cílem této práce bylo popsání urbanistického vývoje a vytvoření land use města Havlíčkův Brod. Toto město bylo vybráno, jako typický příklad průmyslového města, které se rozvinulo v důsledku zavedení železnice do měst.cze
dc.format56 s.
dc.format56 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectželeznicecze
dc.subjecthistorický vývoj počtu obyvatelcze
dc.subjectregionální rozvojcze
dc.subjectindustrializacecze
dc.subjecturbanizacecze
dc.subjectrailwayeng
dc.subjecthistorical development of populationeng
dc.subjectdevelopment of the areaeng
dc.subjectindustrializationeng
dc.subjecturbanizationeng
dc.titleVýstavba železničních tratí na území Kraje Vysočina a její vliv na rozvoj územícze
dc.title.alternativeConstruction of the railway network in the Vysočina region and its impact on the development of the areaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50409
dc.description.abstract-translatedThe following thesis deals with the subject of the construction of the railway in the Vysočina region and its subsequent impact on the development of the area. In the introduction to the theoretical part, the development of rail transport from its beginnings to the present isdescribed. Explained here is the concept of accessibility and subsequently the various elements affecting road accessibility are discussed. Following that, still in the theoretical part, the further development of the spatial structure of settlement systems is described. A three-stage period model was chosen showing development divided into three categories: a pre-industrial city, an industrial city and a post-industrial city. At the conclusion of the theoretical part is the hypothesis of this thesis. The methodological section describes the methods used for the production of the graphs, tables and maps that were used to substantiate research results. Subsequently, the database work, including its limitations, is described. The first section of the analytical part deals with the comparison of the historical development of population in individual regions. This is followed by research into the reasons for this development and a further analysis as to whether the cause could be the introduction of railways in the Vysočina region. The second section of the analytical part deals with the influence that the varying distances from the railway network of different municipalities in the Vysočina region had on their population development. As a determining parameter, a base index was chosen. One of the aims of this thesis was to describe the creation and urban development of the land - use town of Havlíčkův Brod. This site was chosen as a typical example of an industrial town which has evolved as a result of the introduction of a railway to the town.eng
dc.date.accepted2018-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineGeografie pro veřejnou správucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programGeografiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNováček, Aleš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam