Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorPícková, Barbora
dc.date.accessioned2022-03-08T13:57:53Z
dc.date.available2022-03-08T13:57:53Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38094
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku. Teoretická část práce představuje koncept teoretických východisek týkajících se pojmů gramotnost, funkční gramotnost, čtenářská gramotnost a čtenářská pregramotnost. Dále se práce zabývá vnitřními a vnějšími faktory, které ovlivňují čtenářskou pregramotnost, ukotvením čtenářské pregramotnosti v rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a samotnému rozvíjení čtenářské pregramotnosti. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu. Sběr dat tvoří dotazníky, které jsou určeny pro učitele a učitelky mateřských škol. Pomocí grafů je zpracován názor, co si učitelé/učitelky pod pojmem čtenářská pregramotnost představují a jak tuto pregramotnost rozvíjí. V příloze jsou uvedeny příklady aktivit pro podporu rozvoje čtenářské pregramotnosti a námět pro možnou spolupráci mateřské školy s rodinou.cze
dc.format75 s. (100 529 znaků)
dc.format75 s. (100 529 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgramotnostcze
dc.subjectfunkční gramotnostcze
dc.subjectčtenářská pregramotnostcze
dc.subjectliteracyeng
dc.subjectfunctional literacyeng
dc.subjectreader preliteracyeng
dc.titleRozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním věkucze
dc.title.alternativeThe Development of preliteracy in preschool ageeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50572
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the development of reading preliteracy of preschool children. The theoretical part of the thesis is a concept of theoretical background regarding the concepts of literacy, functional literacy, reading literacy and reading preliteracy. In further the thesis deals with internal and external factors which are influencing reader preliteracy, insetting reader literacy in the framework curriculum for pre-school education and the development of reading preliteracy itself. The practical part is dealing with quantitative research. Collection of data is consisted of questionnaires designed for nursery teachers (both males and females). By using charts, the opinion of what teachers are imagining as reading preliteracy is processed and the next one is how they are developing this skill. In the attachment there are examples of activities to support the development of reading preliteracy and a theme for a possible collaboration between the kindergarten and the family.eng
dc.date.accepted2018-04-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVítečková, Miluše


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam