Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorBambulová, Kateřina
dc.date.accessioned2022-03-08T13:58:07Z
dc.date.available2022-03-08T13:58:07Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38102
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou adaptace dvouletých dětí do dětských skupin či mateřských škol. V teoretické části je popsán psychosociální vývoj dítěte od narození do předškolního věku, blíže se popis věnuje rozdílům mezi druhým a třetím rokem života. Stěžejní částí je vývojová teorie M. Mahlerové, konkrétněji zaměřená na fázi separace individuace, a J. Bowlbyho, zaměřená na odloučení od pečující osoby. Součástí jsou také průběh vzdělávání dvouletých dětí, metody práce, úpravy prostředí a kompetence učitele. Na závěr teoretické části se zaměřuji na specifické potřeby dvouletých dětí. Praktická část představuje výsledky kvalitativního výzkumu, v němž bylo sledováno pět dětí po dobu čtyř měsíců (září prosinec). Celkově bylo z pozorování patrné, že děti, které byly starší, měly ve všech oblastech méně problémů. Projevy spojené s obtížemi v separaci přetrvaly u dvou dětí (dívek). Do skupiny se byly schopny zapojit všechny děti (některé rychleji, jiné až v průběhu sledování). U všech dětí byly patrné potíže se sebeobsluhou, potíže s jídlem měly z počátku všechny, ale také u všech se toto zlepšilo.cze
dc.format63 s.
dc.format63 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectdvouleté děticze
dc.subjectpsychosociální vývojcze
dc.subjectodloučení od matkycze
dc.subjectpre-school educationeng
dc.subjecttwo-year-oldseng
dc.subjectpsychosocial developmenteng
dc.subjectseparation from mothereng
dc.titleProblematika adaptace dvouletých dětí do mateřské školycze
dc.title.alternativeProblems of adaptation of two years old children in kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50666
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the issue of adaptation of two-year children to children's groups or nursery schoos. I describe in the theoretical part the psychosocial development of the child from birth to pre-school age, concentrating on the differences between the second and the third year of children. The main part is the development theory of M. Mahler, more specifically focused on the stage of separation of individuals and J. Bowlby's theory of separation from the caregiver. Part of this thesis is the progress of the education of two-year-olds, the method of work, the environment and the teacher's competence. At the end of the theoretical part, I focus on the specific needs of two-year-old children. The practical part represents the results of qualitative research, in which five children were observed for four months (September - December). Overall, it was clear from the observation that children who were older had fewer problems with all areas. Speeches related to difficulties in the separation of survived at two children (girls). All children were able to involve into the group (some more quickly, others during observation.) All children have difficulty in self-service; eating problems had at the beginning all children, but this later improved.eng
dc.date.accepted2018-04-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFranclová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam