dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Dědová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:58:15Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:58:15Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38106 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školy. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé oblasti percepčně motorických funkcí, kognitivní funkce, fonologické a morfologické schopnosti, řeč i dyslexie. Jako součást práce byl proveden kvalitativní typ výzkumu. V rámci něho bylo otestováno testovou baterií osm pětiletých a dvě šestileté děti navštěvující běžnou mateřskou školu. Testová baterie obsahuje několik testů (zkoušek) zaměřujících se na testování úrovně zrakového a sluchového vnímání, znalostí, úrovně logického myšlení a prostorových představ, paměti, samotných morfologických schopností a artikulačních schopností. Výzkum ukázal, jaké oblasti z testové baterie
způsobovaly testovaným dětem největší potíže. Následně na to jsou v práci uvedeny postupy, kterými mohou být problematické oblasti v rámci běžné mateřské školy rozvíjeny. | cze |
dc.format | 61 s. | |
dc.format | 61 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | fonologické schopnosti | cze |
dc.subject | morfologické schopnosti | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | běžná mateřská škola | cze |
dc.subject | testová baterie | cze |
dc.subject | rozvoj | cze |
dc.subject | phonological abilities | eng |
dc.subject | morphological abilities | eng |
dc.subject | children before the school
age | eng |
dc.subject | ordinary kindergarten | eng |
dc.subject | test battery | eng |
dc.subject | development | eng |
dc.title | Rozvoj fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školy | cze |
dc.title.alternative | Development of the phonological and morphological abilities of children before the school age | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50720 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is concerned with the development of the phonological and
morphological abilities of children before the school age. Individual areas of perceptual-motoric function, cognitive function, phonological and morphological abilities, speech and dyslexia are described in the theoretical part of this thesis. A qualitative type of research was done for this thesis. Eight five-year-old children and two six-year-old children were tested by the test battery. These children attend the ordinary kindergarten. The test battery contains several tests (exams) for testing the level of visual perception, hearing perception, knowledge, level of logical thinking and spatial ideas, memory, morphological abilities and articulation abilities. The research showed
problematic areas of children from the test battery. Progresses for development of these problematic areas in the ordinary kindergarten are mentioned in this bachelor thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jošt, Jiří | |