Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorDědová, Aneta
dc.date.accessioned2022-03-08T13:58:15Z
dc.date.available2022-03-08T13:58:15Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38106
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá rozvojem fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školy. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé oblasti percepčně motorických funkcí, kognitivní funkce, fonologické a morfologické schopnosti, řeč i dyslexie. Jako součást práce byl proveden kvalitativní typ výzkumu. V rámci něho bylo otestováno testovou baterií osm pětiletých a dvě šestileté děti navštěvující běžnou mateřskou školu. Testová baterie obsahuje několik testů (zkoušek) zaměřujících se na testování úrovně zrakového a sluchového vnímání, znalostí, úrovně logického myšlení a prostorových představ, paměti, samotných morfologických schopností a artikulačních schopností. Výzkum ukázal, jaké oblasti z testové baterie způsobovaly testovaným dětem největší potíže. Následně na to jsou v práci uvedeny postupy, kterými mohou být problematické oblasti v rámci běžné mateřské školy rozvíjeny.cze
dc.format61 s.
dc.format61 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfonologické schopnosticze
dc.subjectmorfologické schopnosticze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectběžná mateřská školacze
dc.subjecttestová bateriecze
dc.subjectrozvojcze
dc.subjectphonological abilitieseng
dc.subjectmorphological abilitieseng
dc.subjectchildren before the school ageeng
dc.subjectordinary kindergarteneng
dc.subjecttest batteryeng
dc.subjectdevelopmenteng
dc.titleRozvoj fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školycze
dc.title.alternativeDevelopment of the phonological and morphological abilities of children before the school ageeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50720
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is concerned with the development of the phonological and morphological abilities of children before the school age. Individual areas of perceptual-motoric function, cognitive function, phonological and morphological abilities, speech and dyslexia are described in the theoretical part of this thesis. A qualitative type of research was done for this thesis. Eight five-year-old children and two six-year-old children were tested by the test battery. These children attend the ordinary kindergarten. The test battery contains several tests (exams) for testing the level of visual perception, hearing perception, knowledge, level of logical thinking and spatial ideas, memory, morphological abilities and articulation abilities. The research showed problematic areas of children from the test battery. Progresses for development of these problematic areas in the ordinary kindergarten are mentioned in this bachelor thesis.eng
dc.date.accepted2018-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJošt, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam