dc.contributor.advisor | Suda, Stanislav | |
dc.contributor.author | Pálová, Bára Bianca | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:58:22Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:58:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-07-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38111 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou náhradní rodinné péče a spolupráce rodiny s mateřskou školou. Zaměřuje se na proces zprostředkování osvojení, průběh osvojování a adaptaci osvojeného dítěte na nové prostředí rodiny a školy. Zejména se zaměřuje na komunikaci mateřské školy s rodinou a na přístup a informovanost předškolních pedagogů. Teoretická část práce se zabývá problematikou rodiny, náhradní rodinnou péčí, předškolním obdobím a adaptací dítěte. Praktická část je zaměřena na hloubkový rozhovor s osvojiteli a pohled na jejich zkušenost s procesem adopce. Současně byl pozorován vývoj dítěte a socializační proces v průběhu adaptace v mateřské škole. Výzkum ukázal, že komunikace rodiny a pedagogů byla v pořádku a že vedení mateřské školy bylo srozuměno s rodinnou anamnézou i jejich specifiky. Data získaná z rozhovoru byla následně interpretována do případové studie. | cze |
dc.format | 50 s. (73 605 znaků) | |
dc.format | 50 s. (73 605 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | náhradní rodinná péče | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | foster care | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.title | Děti v náhradní rodinné péči a spolupráce rodiny s mateřskou školou | cze |
dc.title.alternative | Children in foster care and family cooperation with the kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50770 | |
dc.description.abstract-translated | My bachelor's thesis deals with matters of foster care and cooperation of family with kindergarten. It focuses on process of adopting mediation, run of adopting and adaptation of child on new family surrounding and kindergarten. Especially focuses on communication between kindergarten and family and on accessibility and foreknowledge of pre-school pedagogues. Theoretical part deals with matters of family, foster care, pre-school age and adaptation on kindergarten. Practical part was aim at detail interview with adopters and their own view on experience with proces of adoption. Progression of child and socialization process during adaptation at kindergarten was observe simultaneously. Research showed that the communication between family and pedagogues was in order and that the direction of kindergarten was met with family anamnesis and its specifics. Data acquired from the interview were interpret to the case study. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nota, Josef | |