dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Stehlíková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:58:59Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:58:59Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38131 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem Literatura pro děti v mateřské škole je rozdělena na dvě části. V první teoretické časti objasňuje terminologii jako gramotnost, předčtenářská gramotnost a čtenářská gramotnost. Také zde najdeme kapitoly o tom, co ovlivňuje předčtenářskou gramotnost a proč je důležité ji rozvíjet. Dále nabídne kapitolu o tom, jak vzbudit zájem dětí o knihy. V praktické části zhodnotí využití literatury pro děti v mateřských školách vyplývající z rozhovoru s učitelkami. Nabídne seznam nejčastěji používané literatury pro děti v mateřských školách knihy, nejlépe hodnocené učitelkami pro práci s dětmi a metody, které učitelky používají při práci s knihou. Dále se zaměří na vybavenost knihoven v mateřských školách dle předem připraveného seznamu literatury pro děti. | cze |
dc.format | 53 s. (13 423 znaků) | |
dc.format | 53 s. (13 423 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Gramotnost | cze |
dc.subject | předčtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | čtenářská gramotnost. | cze |
dc.subject | Literacy | eng |
dc.subject | pre-reading literacy | eng |
dc.subject | reading literacy | eng |
dc.title | Literatura pro děti v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Literature for children in the kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51062 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis Literature for Children in Kindergarten is divided into two parts.
In the first theoretical part it explains terms as literacy, pre-reading literacy and reading literacy. We can find chapters about the influence of pre-reading literacy there and why it is important to develop it. It also offers a chapter about the excitement of children´s interest in books. In the practical part it evaluates the utilization of children´s books in the kindergartens based on the interviews with the teachers. It offers a list of the most used literature for children in the kindergartens, the most assessed books for working with children and methods that are used by the teachers for working with the book. Further it focuses on facilities of libraries in kindergartens according to the prepared list of literature for children. | eng |
dc.date.accepted | 2018-04-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Švejdová, Hana | |