Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.contributor.authorDieng, Lucie
dc.date.accessioned2022-03-08T13:59:24Z
dc.date.available2022-03-08T13:59:24Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38145
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá uplatněním metody filozofování s dětmi v předškolním věku. Teoretická část charakterizuje předškolní děti z hlediska poznávacích procesů a vývoje řeči. Dále je teoretická část věnována psychické a sociální charakteristice předškolního dítěte. V teoretické části je také představen program Filozofie pro děti a pozornost je věnována i charakteristice podmínek filozofování s dětmi ve věkově heterogenní třídě mateřské školy. Praktická část reflektuje realizaci metody filozofování s dětmi v heterogenní třídě mateřské školy. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak děti reagují na tuto metodu, na různá témata, jak o nich uvažují, jak se k nim vyjadřují, jakým způsobem je možné zařazovat filozofování s dětmi jako didaktickou metodu v praxi mateřské školy. K dosažení stanovených cílů bylo použito metody rozhovorů s dětmi a jejich pozorování. Na základě vyhodnocování rozhovorů v rámci větší a menší skupiny dětí bylo možné stanovit efektivní metody a optimální podmínky pro využívání filozofování s dětmi ve vzdělávání předškolních dětí.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFilozofování s dětmicze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjecthledající společenstvícze
dc.subjectdialogcze
dc.subjectPhilosophy for Childreneng
dc.subjectphilosophize with childreneng
dc.subjectpreschool childreneng
dc.subjectcommunity of inquiryeng
dc.subjectdialogeng
dc.titleFilozofie pro děti v mateřské školecze
dc.title.alternativePhilosophy for Children in Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51082
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the application of the philosophize with children method for children in pre-school age. The theoretical part characterizes pre-school children in terms of cognitive processes and speech development. Further, the theoretical part is devoted to the psychological and social characteristics of the pre-school child. In the theoretical part, the program Philosophy for children is also introduced and the major attention is paid to the characteristics of philosophize with children conditions with children in the age-heterogeneous class of kindergarten. The practical part reflects the realization of the method of philosophy with children in the heterogeneous class of kindergarten. The aim of the bachelor thesis is to find out how children respond to this method, to various themes, how they think about them, how they express themselves, how to incorporate philosophy with children as a didactic method in kindergarten practice. The method of interviewing children and their observation was used to achieve the stated objectives. Based on the evaluation of interviews within a larger and smaller group of children, it was possible to establish effective method and optimal conditions for the use of philosophize with children in pre-school education.eng
dc.date.accepted2018-09-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSvobodová, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam