Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSuda, Stanislav
dc.contributor.authorJirásková, Zdislava
dc.date.accessioned2022-03-08T13:59:58Z
dc.date.available2022-03-08T13:59:58Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38161
dc.description.abstractTato bakalářská práce popisuje průběh adaptace dětí vyrůstajících v pěstounské péči do předškolního zařízení. Hledá odpověď na otázku, zda je tento proces odlišný od procesu adaptace dětí vyrůstajících v biologických rodinách a zda je pro dítě z pěstounské péče přínosné stávat se součástí kolektivu vrstevníků. Také se zaměřuje na přístup předškolních pedagogů k tomuto tématu, jejich otevřenost, informovanost a připravenost na integraci těchto dětí do běžného kolektivu. Teoretická část práce se zabývá adaptací a náhradní rodinnou péčí. Během výzkumné části práce byly zrealizovány tři hloubkové rozhovory. V praktické části práce jsou uvedeny nejpodstatnější úryvky z rozhovorů, které z velké části odpovídají na výzkumné otázky. Tyto úryvky byly doplněny vlastním komentářem a podloženy odbornou literaturou. Výsledky práce ukázaly, že adaptace je natolik individuálním procesem, že nelze paušalizovat proces adaptace dětí z pěstounských rodin. Ovšem všichni participanti se shodli na tom, že děti z pěstounských rodin mají specifické chování a že kolektiv vrstevníků je pro tyto děti přínosem. Výzkum také ukázal, že přístup pedagogů je vřelý a téměř vždy profesionální.cze
dc.format63 s. (110 889 znaků)
dc.format63 s. (110 889 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpěstounská péčecze
dc.subjectadaptacecze
dc.subjectpěstouncze
dc.subjectpotřeby dítětecze
dc.subjectfoster careeng
dc.subjectadaptationeng
dc.subjectguardianeng
dc.subjectchild needseng
dc.titleAdaptace dětí vyrůstajících v pěstounské péči do předškolního zařízenícze
dc.title.alternativeAdaptation of children growing up in foster care in pre-school facilitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51343
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis describes how children growing up in foster care adapt to preschool facilities. It tries to answer the question if this process is different for children living with their biological families and if it is beneficial for the child from foster care to integrate with its peers. It also focuses on the approach of preschool teachers to this issue, their openness, knowledge of the issue and their readiness to integrate these children with the rest of the class. The theoretical part deals with the notion of adaptation and substitute family care. During the research, three in-depth interviews were conducted. In the practical part, the most important segments of the interview, that were included, largely answer the research questions. These segments were completed by my own comments supported publications on this topic. The results of the thesis showed that the adaptation is such an individual process that we cannot generalize the process of adaptation of children from foster care. However, all the participants in this study agreed that children from foster care show specific behavior and that their integration with their peers is beneficial. Research also showed that the approach of the teachers is fervent and almost always professional.eng
dc.date.accepted2018-04-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNota, Josef


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam