dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Marková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:01:12Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:01:12Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38193 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřená na přínos hry na dětskou pětidírkovou flétnu v oblasti nejen hudebního rozvoje, ale také psychického a somatického. Obsahem teoretické části je seznámení s hudebními činnostmi v mateřské škole, s možnostmi a variacemi vnímání hudby a s jejím významem v předškolním vzdělávání. Je zde také zmíněno, jak zásadní je psychická podpora dítěte při různých úskalích zvládání lekcí na pětidírkovou flétnu a jak důležité je při této aktivitě nejen naplňování obecných i dílčích vzdělávacích cílů, vycházejících z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, ale také hledání vhodného způsobu, jak naplňovat tyto cíle ve všech vzdělávacích oblastech. Vzhledem k tomu, že je dětská pětidírková flétna pro spoustu lidí stále neznámá, je obsahem práce také její popis, dosazení do skupiny známějších hudebních dechových nástrojů a přiblížení jejích výhod pro děti předškolního věku. K tomuto poznání je přínosné znát historická fakta o vzniku a klasifikaci některých hudebních nástrojů. V praktické části je popsána konkrétní práce se skupinou předškolních dětí navštěvujících lekce hry na pětidírkovou zobcovou flétnu. Popsán je též přístup k jednotlivým dětem, zdůrazňující jejich individuální zvláštnosti. Ze záznamů tak vyplývá, jakých cílů lze dosáhnout po půlroční práci s těmito dětmi a jaké nejvýznamnější pokroky lze u těchto dětí sledovat. Práce je doplněna o zásobníček písní a některých pomůcek, které používám ve svých lekcích. | cze |
dc.format | 75 lxxv 20 s. | |
dc.format | 75 lxxv 20 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | hudební rozvoj | cze |
dc.subject | psychický rozvoj | cze |
dc.subject | somatický rozvoj | cze |
dc.subject | pětidírková zobcová flétna | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | musical development | eng |
dc.subject | psychological development | eng |
dc.subject | somatic development | eng |
dc.subject | five-hole recorder | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.title | Program seznamování předškolních dětí s hrou na pětidírkovou flétnu | cze |
dc.title.alternative | Five-hole flute introduction programme for pre-school children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51646 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis is focused on the benefits of playing the five-hole recordernot only in the musical development area, but also in the psychological and somatic one. The content of the theoretical part is an introduction to musical activities in kindergarten, possibilities and variations of the perception of music, and its importance in preschool education. It is also mentioned, how vital it is to give psychological support to the child while she or he copes with the various pitfalls of learning to play the five-hole recorder. Also, it is important to not only fulfill the general and partial educational objectives based on the Framework Educational Program for Preschool Education but also to find a suitable way to meet these objectives in all educational areas. Since the children's five-hole recorder is still unknown to a lot of people, this thesis also describes it. It puts it into a group of better-known musical wind instruments and explains the benefits to preschool children. Knowing this, it is beneficial to understand the historical facts about the formation and classification of some musical instruments. The practical part describes the specific work with a group of preschool children attending the five-hole recorder lessons. Described is also an approach toward individual children emphasizing their unique peculiarities. The findings thus show what goals can be achieved after six months of work with these children, and the most significant progress that can be observed in them. The thesis is accompanied by a book of songs and some of the tools I use in my lessons. | eng |
dc.date.accepted | 2018-04-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Daňhel, Karel | |