Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMrhálek, Tomáš
dc.contributor.authorKaprová, Aneta
dc.date.accessioned2022-03-08T14:01:13Z
dc.date.available2022-03-08T14:01:13Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38194
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá fenoménem akademické prokrastinace ve vztahu s vybranými osobnostními charakteristikami studentů vysokých škol. Je členěna do dvou hlavních částí části teoretické a empirické. Teoretická část práce nahlíží do problematiky obecné prokrastinace iracionálního, avšak záměrného odkládání plánované činnosti na pozdější dobu. Zaměřuje se především na přiblížení současných poznatků, popis a charakteristiku její specifické formy prokrastinace akademické. Důraz je kladen zejména na primární činitele ovlivňující její vznik, zvláště pak na kontext psychologie osobnosti. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se pohledu na profil vysokoškolského studenta Empirická část se zabývá výzkumem prokrastinace v akademickém prostředí, s cílem zjištění souvislosti prokrastinačního chování s osobnostními rysy dle Big Five modelu. Výzkumnou metodou je dotazníková baterie, která zahrnuje tři dotazníky: NEO pětifaktorový osobnostní inventář, PSS - Škála prokrastinace pro studentskou populaci, PASS - Posuzovací škála prokrastinace pro studenty. Výzkumný soubor tvořilo 155 studentů VŠ. Z výsledků vyplývá, že za nejvýznamnější charakteristiku prokrastinujících jedinců lzepovažovat nízkou svědomitost. V empirické části jsou též uvedeny výsledky vyhodnocující míru akademické prokrastinace a další faktory, které lze považovat za možné příčiny prokrastinačních tendencí.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectProkrastinacecze
dc.subjectakademická prokrastinacecze
dc.subjectchronické odkládání povinnostícze
dc.subjectBig Fivecze
dc.subjectosobnostní faktorycze
dc.subjectvysokoškolský studentcze
dc.subjectProcrastinationeng
dc.subjectacademic procrastinationeng
dc.subjectchronic postponing of dutieseng
dc.subjectBig Five modeleng
dc.subjectpersonality factorseng
dc.subjectuniversity studenteng
dc.titleProkrastinace vysokoškolských studentů ve vztahu k Big Five modelu osobnosticze
dc.title.alternativeProcrastination of university students in relation to the Big Five model of personalityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51649
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the phenomenon of academic procrastination in relation to selected personal characteristics of university students. The work is divided into two main parts - the theoretical and the empirical part. The theoretical part brings in the issue of general procrastination, which involves irrational but intentional postponing of our duties. This part focuses primarily on bringing current knowledge, description and characteristics of its specific form the academic procrastination. The main emphasis is placed on primary factors influencing its origin, especially on the context of personality psychology. The theoretical part is concluded with a chapter on the profile of a university student. Next, the empirical part deals with the research of procrastination in the academic field. The research is aimed at identifying the relationship between procrastinating behaviour and personality features of Big Five model. The research method involves a questionnaire battery, which includes three questionnaires: NEO Five - Factor Inventory, PSS -Procrastination Scale for Student Population, PASS - Procrastination Assessment Scale for Students. The research team was created from 155 university students. The results of this research show that the most prominent characteristic of the procrastinating individuals is considerably low conscientiousness. The empirical part also comes with the results from the evaluation of the degree of academic procrastination and other factors which can be considered as likely causes of procrastinating tendencies.eng
dc.date.accepted2018-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHynek, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam