dc.contributor.advisor | Kučera, Dalibor | |
dc.contributor.author | Neuwirthová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:43:00Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:43:00Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40069 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na současný trend ve výuce anglického jazyka, a to na tzv. early start neboli ranou výuku, jež je dnes nabízena téměř všemi mateřskými školami ve formě zájmového kroužku. Tato práce představí nejen současné odmítavé i souhlasné pohledy na ranou výuku, ale také teoretická východiska vývoje jazykové a komunikační kompetence dětí, téma učení se cizímu jazyku a jeho vlivy, společně s politikou výuky cizího jazyka ve světě i v České republice. Praktická část této práce se pokusí debatu o rané výuce obohatit osobními zkušenostmi šesti dětí, s nimiž byly vedeny rozhovory. Informace šesti dětských respondentů byly doplněny o poznatky jejich rodičů, kteří vyplnili krátký dotazník. Na základě několika předem vytyčených faktorů, jež pravděpodobně ovlivňují volbu rané výuky, byla získaná data analyzována a určité závěry byly vyhodnoceny. | cze |
dc.format | 122 | |
dc.format | 122 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | early start | cze |
dc.subject | raná výuka | cze |
dc.subject | anglický jazyk | cze |
dc.subject | zájmové vzdělávání | cze |
dc.subject | rozhovor | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | early start | eng |
dc.subject | English | eng |
dc.subject | extra lessons | eng |
dc.subject | interview | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.title | Výuka anglického jazyka v mateřských školách a její vlivy na dítě | cze |
dc.title.alternative | English Lessons at Nursery Schools and Their Influence on a Child | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49362 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis is focusing on the contemporary movement called "early start" in the education of the English language. Almost all nursery schools offer today the extra lessons for children. The diploma thesis presents not only the actual negative and positive arguments for the early start lessons but also the theoretical resource for the development of language and communicative competences of children. Also the topic of learning a foreign language and its influences as well as the politics of educating foreign languages in the world and in the Czech Republic are included. The practical part of the thesis will try to enrich the debate about the early start by individual experience and findings of six children who were interviewed. Their information was completed by the acquaintances of their parents that filled the questionnaire. | eng |
dc.date.accepted | 2019-09-03 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Český jazyk a literatura - Anglický jazyk a literatura | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Podhrázská, Dita | |