Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPešková, Jana
dc.contributor.authorFroňková, Tereza
dc.date.accessioned2023-03-07T09:43:03Z
dc.date.available2023-03-07T09:43:03Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40082
dc.description.abstractEl objetivo del presente trabajo final de máster es el estudio de la frecuencia de uso de los conectores contraargumentativos en espaňol, basado en el análisis cuantitativo de estas unidades extraoracionales en los textos argumentativos. El marco teórico se apoya en las obras de reconocidos lingüistas espaňoles e introduce al lector en la problemática de los marcadores del discurso. Así entonces, se revisan diferentes propuestas de su definición y clasificación, luego se describen características fundamentales de los conectores contraargumentativos que se examinan posteriormente en la parte de la investigación. Esta se divide en los capítulos que se centran en los análisis cuantitativos de dichos conectores en tres corpus formados por las sentencias, los artículos académicos y los editoriales. Para mayor claridad,los análisis se acompaňan de gráficos y tablas de frecuencia. La investigación termina por un resumen en checo. Cílem diplomové práce je studium kontraargumentativních konektorů ve španělštině založené na kvantitativní analýze těchto spojovacích prostředků z hlediska četnosti jejich užití v argumentativních textech. Teoretická část práce,která vychází z děl významných španělských lingvistů, uvádí čtenáře do problematiky diskurzivních ukazatelů. Jsou zohledněny jejich rozdílné klasifikace a definice, dále jsou charakterizovány kontraargumentativní konektory, kterým je věnována část praktická. Ta se člení do kapitol zaměřených na kvantitativní analýzy příslušných konektorů ve třech korpusech tvořených rozsudky, akademickými texty a úvodníky. Jednotlivé analýzy jsou pro větší přehlednost doplněny o grafy a frekvenční tabulky. Výsledky práce shrnuje česky psané resumé.cze
dc.language.isoep
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmarcadores del discursocze
dc.subjectconectorescze
dc.subjectanálisis cuantitativocze
dc.subjectargumentacióncze
dc.subjectfrecuencia diskurzivní ukazatelécze
dc.subjectkonektorycze
dc.subjectkvantitativní analýzacze
dc.subjectargumentacecze
dc.subjectčetnostcze
dc.subjectdiscourse markerseng
dc.subjectconnectorseng
dc.subjectquantitative analysiseng
dc.subjectargumentationeng
dc.subjectfrequencyeng
dc.titleArgumentativní konektory v češtině a ve španělštině (srovnávací analýza)cze
dc.title.alternativeArgumentative Connectors in Czech and Spanish: Comparative Analysiseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag49497
dc.description.abstract-translatedThe aim of this Master's Thesis is the study of frequency of contraargumentative connectors in Spanish, based on the quantitative analysis of these cohesive devices in argumentative texts. The theoretical part follows and draws from the works of renowned Spanish linguists and introduces the reader to the issue of discourse markers. Thus, different proposals for its definition and classification are taken in consideration, then are described the fundamental characteristics of the contraargumentative connectors. These are examined later in the practical part. Divided into chapters it offers focus on the quantitative analysis of the connectors in three corpuses which are comprised of judgments, academic writings and editorials. For greater clarity, analyses are accompanied by graphs and frequency tables. A Czech summary is added at the end of this investigation.eng
dc.date.accepted2019-08-30
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŠpanělský jazykcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMauricio Grajales Alzate, Róbinson
dc.description.defenceDiplomantka představila svoji práci a závěry, ke kterým dospěla. Po vyslyšení obou posudků reagovala na otázky, které jí byly položeny. Diplomantka přesvědčila komisi o hlubokém vhledu do daného tématu.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam