dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Cvrčková, Luisa | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:55:52Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:55:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40212 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá LMŠ jako jednou z cest předškolního vzdělávání. V teoretické části je představena vzdělávácí koncepce a filosofie, ze které LMŠ vychází. Jakým způsobem rozvíjí LMŠ a příroda dítě v předškolním věku a v neposlední řadě poukazuje na roli pedagoga - průvodce v LMŠ.
V případové studii v rámci kvalitativního výzkumu je zde představena jedna konkrétní LMŠ, její vznik a trvání až do dnešních dnů. Dále se zde formou hloubkových rozhovorů rozkrývají motivy rodičů k návštěvování takového typu zařízení i motivy pedagogů průvodců pracujících v tomto typu zařízení. LMŠ zde vystupují jako určitý fenomén, jakýsi návrat k něčemu přirozenému, člověku i přírodě blízkému. | cze |
dc.format | 57 s. (167 395 znaků) | |
dc.format | 57 s. (167 395 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | lesní mateřská škola | cze |
dc.subject | příroda | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | pedagog-průvodce | cze |
dc.subject | forest kindergarten | eng |
dc.subject | nature | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | educator-guide | eng |
dc.title | Lesní mateřská školka jako cesta k přirozenosti | cze |
dc.title.alternative | Forest kindergarten as a way to nature | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47835 | |
dc.description.abstract-translated | The Bachelor thesis deals with forest kindergarten as a type of preschool education. The theoretic part includes an introduction to educational concept and philosophy that forest kindergartens are based on. It also looks at a question how forest kindergarten and nature can develop and cultivate kids in preschool age and deals with the educator-guide role in forest kindergarten.
In the case study within the qualitative research a particular forest kindergarten, its formation and the process of development up to present day is introduced. The statements of parents about their motivation to send their own children into this type of education and the statements of some educators-guides about their motive for working in kindergarten are included as well. All these motives and comments arise from by in-depth interviews which were hold with these people. Forest kindergartens are seen as a specific phenomenom of coming back to something that is natural and close for human being. | eng |
dc.date.accepted | 2019-01-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |