dc.contributor.advisor | Ditrich, Tomáš | |
dc.contributor.author | Říhová, Libuše | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:55:55Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:55:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40221 | |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena na stav a úroveň znalostí o ochraně přírody u žáků středních zemědělských škol, obchodních škol a gymnázií. Cílem práce je shromáždění informací o výuce k ochraně přírody v ČR, dále modifikovat a spolupodílet se na vytvoření standardizovaného testu a poté test aplikovat u žáků vybraných středních škol. K výzkumu byl využit test, který vyplnilo 436 respondentů ze 13 středních škol (7 gymnázií, 3 zemědělské školy, 3 obchodní školy). Zadávání probíhalo v září a říjnu roku 2017, březnu 2018 a listopadu 2018. Většina respondentů byla ve třetím ročníku, pouze jedna třída druhého a 3 třídy čtvrtého ročníku. V testech bylo možné získat 100 bodů. Celkový průměrný zisk z testu byl 35 bodů. Nejlepších výsledků v tomto výzkumu dosahovala gymnázia, kdy nejlepší průměrné skóre třídy bylo přibližně 45 bodů a nejhorší výsledky měly obchodní školy (nejmenší průměrné skóre třídy přibližně 26 bodů). Většina žáků si s ochranou přírody spojuje převážně pojmy jako např. třídění odpadu, recyklace, znečištění ovzduší, vod či chráněná území. Často také nepovažují prospěšnou lidskou činnost pro přírodu, ale myslí si, že lidé přírodu pouze ničí. | cze |
dc.format | 73 s. | |
dc.format | 73 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ochrana přírody | cze |
dc.subject | znalosti | cze |
dc.subject | výzkum | cze |
dc.subject | střední školy | cze |
dc.subject | nature conservation | eng |
dc.subject | knowledge | eng |
dc.subject | research | eng |
dc.subject | secondary school | eng |
dc.title | Monitoring stavu a úrovně znalostí o ochraně přírody u studentů vybraných středních škol | cze |
dc.title.alternative | Monitoring of the state and the level of the nature conservation knowledge of secondary school students | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 49216 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on the state and level of knowledge regards nature protection at secondary schools, business schools, and grammar schools. The aim of the study is to gather information about teaching in nature protection in the Czech Republic, to modify and participate in the creation of a standardized test and then apply the test to pupils of selected secondary schools. The research was carried out using a test completed by 436 respondents from 13 secondary schools (7 grammar schools, 3 agricultural schools, 3 business schools). The testing was undertaken in September and October 2017, March 2018 and November 2018. Majority of the respondents were in the third year, only one class was in the second year and three in the fourth year. The highest score of the test was 100 points. The overall average test result was 35 points. The best results in this research were achieved by grammar schools, with the best average grade score being approximately 45 points and on the other side, the business schools had the worst performances (with the lowest average grade score of approximately 26 points). Most pupils connect the protection of nature with concepts such as waste separation, recycling, air pollution, water pollution, or protected areas. Moreover, pupils often do not take the beneficial human activity for nature into consideranature.tion and they believe that people only destroy. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zu-Přu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Flašar, Jan | |