dc.contributor.advisor | Kouřilová, Jana | |
dc.contributor.author | Kolmanová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:55:59Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:55:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40234 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je zjistit názory rodičů na integraci a inkluzi dětí s postižením do mateřských škol. Teoretická část obsahuje historický vývoj v péči o osoby se zdravotním postižením, dále vysvětlení základních pojmů, jako jsou: intaktní děti, osoby se specifickými vzdělávacími potřebami, zdravotní postižení a jeho rozdělení, dále pojmy integrace a inkluze, předškolní integrace. V teoretické části je také kapitola o postoji rodičů k integraci a inkluzi, a také kapitola o předsudcích naší společnosti. Praktická část se opírá o poznatky získané z dotazníku, který byl rozeslán pomocí internetové sítě rodičům intaktních dětí navštěvujících některou z mateřských škol po celé České republice. | cze |
dc.format | 72 str. | |
dc.format | 72 str. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Integrace | cze |
dc.subject | Inkluze | cze |
dc.subject | Dítě se specifickými vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | Zdravotní postižení | cze |
dc.subject | Rodiče | cze |
dc.subject | Integration | eng |
dc.subject | Inclusion | eng |
dc.subject | A child with specific educational needs | eng |
dc.subject | Disability | eng |
dc.subject | Parents | eng |
dc.title | Pohled rodičů intaktních dětí na integraci a inkluzi dětí s postižením do mateřské školy | cze |
dc.title.alternative | View of parents of intact children on the integration and inclusion of children with disabilities in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51070 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is to find out the opinions of parents on the integration and inclusion of children with disabilities in kindergartens. The theoretical part contains the historical development of care for people with disabilities, further explanation of basic terms such as: intact children, people with special educational needs, disability and its division, then the terms integration and inclusion, pre-school integration. The theory is looking into the attitude of parents to integration and inclusion and there is also concern about the prejudices of our society. The practical part is based on online survey sent to the parents of parents of intact children who are attending one of the kindergartens in Czech Republic. | eng |
dc.date.accepted | 2019-09-05 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bílková, Zuzana | |