Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRokos, Lukáš
dc.contributor.authorNováková, Gabriela
dc.date.accessioned2023-03-07T09:56:14Z
dc.date.available2023-03-07T09:56:14Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40268
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo pomocí dotazníkového šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích zjistit jejich znalosti o stavbě lidského těla. Použitým nástrojem byla kresba, kdy studenti obdrželi předtištěnou siluetu lidského těla, do níž měli zakreslit vnitřní struktury lidského těla. Dotazník obsahoval celkem tři siluety lidského těla. Kresby studentů byly následně vyhodnoceny pomocí hodnoticích tabulek, které byly inspirovány podobnými výzkumy a modifikovány tak, aby lépe odpovídaly potřebám této studie. Pro účely analýzy bylo náhodným výběrem vybráno 110 kreseb studentů různých aprobací (humanitní, přírodovědná, kombinovaná, učitelství pro mateřské školy). Z výsledků analýzy vyplývá, že povědomí studentů o tom, co je uvnitř jejich těla, je poměrně dobré. Studenti byli schopni nakreslit většinu jednotlivých orgánů na správné místo. Horších výsledků však dosáhli při posouzení funkčního propojení v rámci jednotlivých orgánových soustav. Ačkoliv si studenti mohli vybrat soustavu dle vlastního uvážení, pouze 49 % kreseb neobsahovalo výraznější chyby. Kresby u jednotlivých aprobací se lišily nejvíce v počtu zakreslených orgánů, u přírodovědných aprobací se objevil pouze jeden student, který by zakreslil 6 a méně různých orgánů, zatímco u humanitních jich byla více než pětina a u kombinované aprobace dokonce 35 %. Výrazným výsledkem byl fakt, že 47 % studentů zakreslilo orgány, které sice patří do stejné orgánové soustavy, ale nenaznačili barevně ani jinak jakékoliv funkční propojení orgánů, které by dohromady daly konkrétní orgánovou soustavu.cze
dc.format38 s
dc.format38 s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkresba lidského tělacze
dc.subjectvysokoškolský studentcze
dc.subjectbiologie člověkacze
dc.subjectdrawing of human bodyeng
dc.subjectuniversity studenteng
dc.subjecthuman biologyeng
dc.titleKresba jako prostředek k zjištění znalostí studentů učitelství o stavbě lidského tělacze
dc.title.alternativeFuture teachers' drawings as a tool for finding their knowledge about human body constitutioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag52539
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor thesis is to analyze the general knowledge of human body composition among the students of Faculty of Education at University of South Bohemia in České Budějovice. The questionnaire distributed among students of different specializations contained three drawings of silhouettes of human body and student's task was to draw the internal structure of human body. The drawings were analyzed by evaluation charts, which were inspired by similar researches, however they were adjusted to fit to the aim of this study. One hundred and ten drawings of different were chosen randomly. From the results of the analysis follows that the awareness of internal structure of human body is quite good. The students were able to draw most of the organs in the right place. When assessing internal connections within organ systems worse results were achieved. Although students could choose organ system of their own choice, only 49 % did not contain more significant mistakes. The drawings of students of different specialization differed only in number of drawn organs. Among students of Science branches only one student drew less than 6 organs, while among students of Humanities branches there were more than one fifth and students of combinations of specializations achieved 35 %. The final result was that 47 % students were able to draw organs which belongs to the same organ system, but they were not able to draw connections between them.eng
dc.date.accepted2019-05-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřu-TVZucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programTělesná výchova a sportcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePetr, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam