dc.contributor.advisor | Petrášková, Vladimíra | |
dc.contributor.author | Šachlová, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:56:21Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:56:21Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40282 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na řešené příklady z finanční matematiky s možností využití moderních technologií u vybraných úloh (internetové kalkulačky, tabulkový procesor Microsoft Excel a výpočetní nástroj Wolfram Alpha). Sbírka příkladů je určena pro střední školy a obsahuje tato témata: inflace, měnový kurz, úročení (jednoduché, složené, polhůtní, předlhůtní), spotřebitelské úvěry, RPSN, hypoteční úvěry, spoření (krátkodobé, dlouhodobé a jejich kombinace) a finanční produkty se státní podporou (stavební spoření, doplňkové penzijní spoření). Východiskem pro tvorbu úloh jsou Rámcové vzdělávací programy pro gymnázia. Při tvorbě úloh byl kladen důraz na rozvoj klíčových kompetencí v souladu s RVP G. | cze |
dc.format | 110 s. | |
dc.format | 110 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | finanční gramotnost | cze |
dc.subject | sbírka řešených příkladů | cze |
dc.subject | střední školy | cze |
dc.subject | úvěry | cze |
dc.subject | úročení | cze |
dc.subject | spoření | cze |
dc.subject | finanční produkty | cze |
dc.subject | Financial literacy | eng |
dc.subject | Collection of solved exercises | eng |
dc.subject | high school | eng |
dc.subject | loans | eng |
dc.subject | interest | eng |
dc.subject | savings | eng |
dc.subject | financial products | eng |
dc.title | Sbírka příkladů z finanční matematiky pro SŠ | cze |
dc.title.alternative | Collection of exercises of financial mathematics for high schools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 52661 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on solved tasks from financial mathematics. Chosen tasks were complemented with possible use of modern technology (internet calculators, spreadsheet Microsoft Excel and a computational knowledge engine Wolfram Alpha). A collection of tasks is intended for high schools and contains these topics: inflation, exchange rate, interest (simple and compound, decursive and anticipative), loans, APR, mortgage, savings (short-term, long-term and combined) and financial products with state support. The basis for creating tasks is Framework Education Programme for Secondary General Education. The tasks were created with emphasis on the development of key competences in accordance with FEP SGE. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Mu-Přu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Rosa, Přemysl | |