dc.contributor.advisor | Flašar, Jan | |
dc.contributor.author | Pokorná, Věra | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:56:27Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:56:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40292 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem bakalářské práce bylo porovnání morfologie vulkanických tvarů v České republice a ve vulkanicky aktivních oblastech. Práce poskytuje ucelený přehled vulkanických tvarů vyskytujících se na území ČR, popisuje jejich morfologii na základě distančních metod a porovnává je s tvary aktivního vulkanismu ve světě. Srovnáno bylo celkem 29 vulkanických těles, 16 z České republiky a 13 struktur ze světa. Zaznamenány byly určité shody i odlišnosti. Vulkány jsou si podobné svou vnější morfologií, ale u mnohých můžeme sledovat odlišnosti v horninovém složení či původu vzniku. Užití distančních metod se jevilo jako vhodný způsob, ale při psaní práce se objevily určité limity týkající se např. odlišného rozlišení jednotlivých DMR modelů nebo nedostatečného množství informací o genezi jednotlivých vulkánů. Účelným řešením může být terénní výzkum.
Dalším cílem bakalářské práce bylo vytvoření populárně-naučné příručky s ohledem na specifika učiva geologie na ZŠ a víceletých gymnáziích, která by zábavnou formou přibližovala vulkanické procesy a tvary. Publikace skládající se ze čtyř stran obsahuje teoretické seznámení se sopečnou činností, zadání dvou pokusů a pracovní list na procvičení látky. | cze |
dc.format | 78 s., příl. 4 s. (74 468 zn.) | |
dc.format | 78 s., příl. 4 s. (74 468 zn.) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sopka | cze |
dc.subject | morfologie | cze |
dc.subject | vulkanický tvar | cze |
dc.subject | příručka | cze |
dc.subject | žáci | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | volcano | eng |
dc.subject | morphology | eng |
dc.subject | volcanic features | eng |
dc.subject | manual | eng |
dc.subject | pupils | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.title | Porovnání morfologie vulkanických tvarů v ČR a ve vulkanicky aktivních oblastech | cze |
dc.title.alternative | Comparison of volcanic morphology in the Czech Republic and in areas with active volcanism | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 52756 | |
dc.description.abstract-translated | The main purpose of the bachelor thesis was comparing morphology of volcanic features in the Czech Republic and in regions with active volcanism. The thesis provide a comprehensive summary of volcanic features in the Czech Republic, describe their morphology with use of remote sensing methods and compare them with the features and landforms of active volcanism in the world. A total of twenty-nine volcanic features, 16 of the Czech Republic and 13 structures from the world were compared. Some matches and differences were recorded. The external morphology of volcanoes is similar, but in many cases we can observe differences in rock composition or origin of volcano. The use of distance methods appeared to be an appropriate method, but some limitations appeared: e.g. the different resolution of particular DMR models or insufficient information on the genesis of particular volcanoes. Field survey can be an effective solution.
Another aim of the bachelor's thesis was making of a popular-instructive manual for geology lessons at elementary schools and grammar schools. A four-page publication includes a theoretical introduction to volcanic activity, two experiments and a worksheet for the practice of knowledge. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přu-ČJu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dvořáčková, Simona | |