Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorChuráčková, Adéla
dc.date.accessioned2023-03-07T09:56:44Z
dc.date.available2023-03-07T09:56:44Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-03-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40322
dc.description.abstractÚstřední téma bakalářské práce zahrnuje pojednání o snech u dětí předškolního věku. Závěrečná práce je rozčleněna do dvou základních částí, teoretické a praktické. V první teoretické části se práce věnuje definici, funkci, typům a psychologickým teoriím snů, dětským snům, nočním můrám a děsům. Dále práce přibližuje možnosti, jak s dětmi o snech hovořit a jak jim pomoci překonávat úzkostné stavy zapříčiněné traumatizujícím sněním. Druhá praktická část představuje kvalitativní výzkum mapující, o čem se sledovaným dětem předškolního věku zdálo a jaké mají o snech představy. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumným souborem bylo pět dětí ve věku 4 až 5 let.cze
dc.format41 s. XIII s.
dc.format41 s. XIII s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsencze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectdětské snycze
dc.subjectnoční můracze
dc.subjectúzkostcze
dc.subjectstrachcze
dc.subjectdreameng
dc.subjectpreschool childeng
dc.subjectchildren's dreamseng
dc.subjectnightmareeng
dc.subjectanxietyeng
dc.subjectfeareng
dc.titleSny u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeDreams in preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag53773
dc.description.abstract-translatedThe central theme of the bachelor thesis includes a treatise on pre-school children's dreams. The final work is divided into two basic parts, theoretical and practical. In the first theoretical part the thesis deals with the definition, function, types and psychological theories of dreams, children's dreams and nightmares. In addition, the work describes how to talk to children about dreams and how to help them overcome anxiety caused by traumatic dreams. The second practical part is made of the qualitative research mapping what kinds of dreams the preschool children have and what they think about the dreams. The survey was conducted in the form of semi-structured interviews. The research group was five children aged 4-5 years.eng
dc.date.accepted2019-04-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBajgarová, Zdeňka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam