dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Churáčková, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:56:44Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:56:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40322 | |
dc.description.abstract | Ústřední téma bakalářské práce zahrnuje pojednání o snech u dětí předškolního věku. Závěrečná práce je rozčleněna do dvou základních částí, teoretické a praktické. V první teoretické části se práce věnuje definici, funkci, typům a psychologickým teoriím snů, dětským snům, nočním můrám a děsům. Dále práce přibližuje možnosti, jak s dětmi o snech hovořit a jak jim pomoci překonávat úzkostné stavy zapříčiněné traumatizujícím sněním. Druhá praktická část představuje kvalitativní výzkum mapující, o čem se sledovaným dětem předškolního věku zdálo a jaké mají o snech představy. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumným souborem bylo pět dětí ve věku 4 až 5 let. | cze |
dc.format | 41 s. XIII s. | |
dc.format | 41 s. XIII s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sen | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | dětské sny | cze |
dc.subject | noční můra | cze |
dc.subject | úzkost | cze |
dc.subject | strach | cze |
dc.subject | dream | eng |
dc.subject | preschool child | eng |
dc.subject | children's dreams | eng |
dc.subject | nightmare | eng |
dc.subject | anxiety | eng |
dc.subject | fear | eng |
dc.title | Sny u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Dreams in preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 53773 | |
dc.description.abstract-translated | The central theme of the bachelor thesis includes a treatise on pre-school children's dreams. The final work is divided into two basic parts, theoretical and practical. In the first theoretical part the thesis deals with the definition, function, types and psychological theories of dreams, children's dreams and nightmares. In addition, the work describes how to talk to children about dreams and how to help them overcome anxiety caused by traumatic dreams. The second practical part is made of the qualitative research mapping what kinds of dreams the preschool children have and what they think about the dreams. The survey was conducted in the form of semi-structured interviews. The research group was five children aged 4-5 years. | eng |
dc.date.accepted | 2019-04-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bajgarová, Zdeňka | |