dc.contributor.advisor | Hrušková, Martina | |
dc.contributor.author | Hrušková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:56:51Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:56:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40332 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá zdravým vývojem nohy u předškolních dětí
a možnostmi, jak tento vývoj podpořit. Teoretická část této práce je rešeršního charakteru, věnuje se anatomii nohy, odchylkám od zdravého vývoje, možnostem prevence a nápravy při nevhodném stavu. Praktická část zahrnuje návrh vzdělávacího programu, který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Zahrnuje preventivní cvičení pro nohy, tvořivé činnosti, hry a snaží se dětem vzdělávací obsah smysluplně předat. Programu se účastnilo 37 dětí (22 chlapců, 15 dívek) předškolního věku (5-7 let) ze dvou tříd různých mateřských škol. Reflexe programu proběhla prostřednictvím individuálních rozhovorů s dětmi, vlastním pozorováním, ústním sdělením dohlížejících pedagogů a sebereflexí. Program vytvořený s podporou běžně dostupných pomůcek byl dětmi i pedagogy hodnocen pozitivně a je zařaditelný jako celek nebo po částech do běžné předškolní výuky. | cze |
dc.format | 69 s. | |
dc.format | 69 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | nohy | cze |
dc.subject | plochá noha | cze |
dc.subject | preventivní cvičení | cze |
dc.subject | vzdělávací program | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | feet | eng |
dc.subject | flat feet | eng |
dc.subject | preventive excercises | eng |
dc.subject | educational programme | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.title | Podpora zdravého vývoje nohy u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Supporting healthy leg development in preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 53909 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with healthy feet development in pre-school children and the possibilities to support it. The theoretical part of this thesis consists of a literature survey and deals with anatomy of the feet, deviations from healthy development, prevention possibilities and inappropriate condition correction possibilities. The practical part includes a proposal of an education program based on the framework educational program for pre-school education. It includes preventive exercises for legs, creative activities, games, and education of the content to the children in a meaningful way. The program was attended by 37 children (22 boys, 15 girls) of pre-school age
(5-7 years old) of two classes of different pre-school facilities. The evaluation of the program was carried out through individual interviews with the children, our own observation, oral communication of supervising teachrs and self-reflection. The program created with the support of commonly available aids was evaluated positively by children and the educators and can be included as a whole or in the part in a standard pre-school education. | eng |
dc.date.accepted | 2019-04-16 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Rokos, Lukáš | |