dc.contributor.advisor | Jankovský, Jiří | |
dc.contributor.author | Hánová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:56:57Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:56:57Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40340 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi dostupných terapií pro děti s dětskou
mozkovou obrnou ve vybraných speciálních mateřských školách, které pracují po vzoru koordinované rehabilitace. Cílem je zjistit, jaké terapie jsou danou speciální mateřskou školou nabízené a jak fungují. V teoretické části se zabývám definováním jedince s postižením, zejména pak jedince s dětskou mozkovou obrnou a dále systémem koordinované rehabilitace. V Praktické části jsou popsaná zařízení, tedy Mateřská škola při centru ARPIDA, o.p.s. a Mateřská škola a SPC Jihlava, p.o., výzkumný soubor a využívané terapie. Při výzkumu jsem využila metodu pozorování a polostrukturovaný rozhovor s rodiči vybraných dětí, terapeuty a pedagogy ze speciálních mateřských škol.
Výsledky práce nastiňují možnosti terapií využívaných dětmi s DMO a fungování
těchto terapií v Mateřské škole při centru ARPIDA, o.p.s. a v Mateřské škole a SPC Jihlava, p.o.. | cze |
dc.format | 67 s. | |
dc.format | 67 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Zdravotní postižení | cze |
dc.subject | dětská mozková obrna | cze |
dc.subject | koordinovaná rehabilitace | cze |
dc.subject | speciální
mateřská škola | cze |
dc.subject | terapie | cze |
dc.subject | dítě. | cze |
dc.subject | Disability | eng |
dc.subject | cerebral palsy | eng |
dc.subject | coordinated rehabilitation | eng |
dc.subject | special kindergarten | eng |
dc.subject | therapy | eng |
dc.subject | child. | eng |
dc.title | Možnosti terapií u dětí s DMO aplikovaných ve speciální mateřské škole v Kraji Vysočina a v Jihočeském kraji. | cze |
dc.title.alternative | Possibilities of therapies in children with DMO applied in a special kindergarten in the Vysočina Region and in the South Bohemian Region. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54020 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with options of available therapy for childrens with cerebral palsy in chosen special kindergartens, where the working style is based on coordinated rehabilitation. The goal is to find out which therapies are offered by the special kindergartens and how these therapies work. In the theoretical part, I am focused on definition of a disabled person, especially person with cerebral palsy and also on the system of coordinated rehabiitation. In the practical part I describe institutions such as Kindergarten in ARPIDA center and Kindergarten and SPC Jihlava, and also research complex and therapies which are in use. During the research I used method of observation and semistructured interview with chosen children's parents, therapists a pedagogues from special kindergarten. Results of my thesis delineate options of therapies which are used for children with cerebral palsy and the way these therapies might how it work in Kindrgarten in ARPIDA center and Kindergarten and SPC Jihlava. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Peřina, Vladimír | |