Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorKadlecová, Dominika
dc.date.accessioned2023-03-07T09:57:08Z
dc.date.available2023-03-07T09:57:08Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-03-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40357
dc.description.abstractZávěrečná bakalářská práce se zabývá rozvojem prosociálního chování u dítěte v předškolním období, pomocí příběhů a pohádek obsahujících prosociální prvky. Je tvořena dvěma částmi. Teoretická část se zabývá socializací jedince jako takového a následným socializačním procesem u dítěte v mateřské škole, který je dále podstatný pro rozvoj prosociálnosti a celkový emoční vývoj jedince. V poslední řadě je tato část věnována příběhům, které jsou nedílnou součástí života každého člověka a zároveň jsou velmi vhodnou motivací při práci s dětmi. V praktické části, jež se opírá o uváděná teoretická východiska, je vytvořen týdenní integrovaný celek vycházející z vybraného textu, který záměrně přispívá k rozvoji prosociálního chování u dětí v heterogenní skupině. Se zvoleným textem také souvisí tvorba seznamu dětské literatury s prosociálním akcentem, ze kterého je příběh uveden. Během celé realizace je prováděno pozorování jedinců, jejich reakcí a pozdějšího trvání osvojených projevů. O výsledcích je pojednáno v konečném vyhodnocení praktické části. Závěr práce shrnuje propojenost teorie s praxí a naplněné, či nenaplněné záměry a cíle.cze
dc.format62 s. (XII s. příloh)
dc.format62 s. (XII s. příloh)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectemoční vývojcze
dc.subjectmorální vývojcze
dc.subjectprosociální chovánícze
dc.subjectpříběhcze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectemotional developmenteng
dc.subjectmoral developmenteng
dc.subjectprosocial behavioureng
dc.subjectstoryeng
dc.subjectsocializationeng
dc.titleProsociální chování v příbězích dětské literaturycze
dc.title.alternativeProsocial behavior in the stories of children's literatureeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54251
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the development of prosocial behaviour in a child in a preschool age by using stories and fairy tales containing prosocial elements. It consists of two parts. The theoretical part focus on socialization of the individual and subsequent socialization process of a child in the nursery school, which is further essential for the development of prosociality and the overall emotional development of the individual. Last but not least, this part is devoted to stories that are integral part of every person´s life and at the same time they are a very suitable motivation for working with children. In the practical part, which is based on the theoretical background, there is a weekly integrated unit based on a selected text that deliberately contributes to the development of prosocial behaviour in children in a heterogeneous group. The selected text also relates to the creation of a list of children´s literature with a prosocial accent from which the story is given. Throughout the implementation, observations of individuals, their reaction and later duration of the acquired manifestations are carried out. The results are discussed in the final evaluation of the practical part. The conclusion summarizesthe interconnectedness of unfulfilled goals and objectives.eng
dc.date.accepted2019-04-15
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvejdová, Hana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam