Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorZadáková, Kateřina
dc.date.accessioned2023-03-07T09:57:10Z
dc.date.available2023-03-07T09:57:10Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40360
dc.description.abstractBakalářská práce je napsaná na téma Hry v logopedické prevenci. Cílem mé bakalářské práce je poukázat na roli her v logopedické prevenci a představit jejich nabídku, která by mohla posloužit jako inspirace nebo pomůcka učitelkám v mateřských školách. V teoretické části se zaměřuji nejprve na ontogenetický vývoj řeči, který je rozdělený na jednotlivá období a doplněn o preventivní doporučení. Ve druhé části se věnuji logopedické prevenci a její realizaci v předškolních zařízeních. Zmiňuji se o důležitosti rozvoje jazyka a řeči v rámci RVP PV, dále o podporovaných oblastech logopedické prevence jako například sluchové a zrakové vnímání, o obecných pravidlech pro správný vývoj řeči a metodách logopedické prevence, mezi které patří hra. Ve třetí části se zabývám samotnou hrou, jejím významem, znaky a jejich rozdělením. V praktické části je uvedeno deset her, které byly vyzkoušené s dětmi v mateřské škole. Jednotlivé hry jsou zaměřené na rozvoj dovedností, které jsou předmětem zájmu logopedické prevence. Na základě pozorování jsou hry popsány a zhodnoceny. Pozorovala jsem především, jaký zájem děti o hry projevovaly, ale zaměřila jsem se i na možnost využití her individuálně či skupinově nebo v různých částech dne. V přílohách je sborníček her a fotografie pomůcek, které jsem ke hrám vytvořila.cze
dc.format76 s.
dc.format76 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectlogopedická prevencecze
dc.subjecthracze
dc.subjectlogopedic preventioneng
dc.subjectgameeng
dc.titleHry v logopedické prevencicze
dc.title.alternativeGames in logopedic preventioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54254
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the topic of Games in logopedic prevention. Its aim is to show the role of games in speech therapy prevention and present their offer, which could serve as an inspiration or a help for kindergarten teachers. In the theoretical part I first focus on ontogenetic speech development which is divided into individual periods and accompanied by preventive recommendations. The second part deals with the speech therapy prevention and its implementation in preschool facilities. I mention the importance of language and speech development within RVP PV, further supported areas of speech therapy prevention such as an auditory and visual perception, general rules for proper development speech and methodology of speech therapy prevention, which includes a game. In the third part I deal with the game itself its meaning, characters and their division. In the practical part there are ten games, which were tested by children in kindergarten. Individual games are focused on the development of skills that are of interest to speech therapy prevention. Based on the observations, the games are described and evaluated. I observed especially the interest of children in the games, but I also focused on the possibility of using games individually or in groups or in different parts of the day. There is a book of games and photographs of the aids I have created for the games.eng
dc.date.accepted2019-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBílková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam