dc.contributor.advisor | Hošpesová, Alena | |
dc.contributor.author | Turková, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:57:11Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:57:11Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40361 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování námětů a didaktických doporučení na základě využití několika vybraných logických her v předškolním vzdělávání. Teoretická část se věnuje hře v zrcadle historie. Porovnává teorie her, které se s postupem času vyvíjely podle názoru a pohledu na dítě, a také na základě analýz a výzkumů vykonaných v určité době. Jsou v ní uvedeny také znaky hry, podle kterých poznáme, zda činnost, kterou u dětí pozorujeme nebo ji s dětmi plánujeme, je skutečně hra. Zabývá se dělením her dle různých autorů a také specifiky ve vývoji hry u dětí v předškolním věku. Poslední část vysvětluje pojem klíčové kompetence, uvádí klíčové kompetence, které jsou stanoveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a popisuje, jak by měl pedagog v mateřské škole s dětmi pracovat, tak aby co nejvíce působil na rozvoj těchto kompetencí. Praktická část prostřednictvím třech vybraných her pracuje s odbornými poznatky popsanými v teoretické části. Hlavním cílem je popsat odlišnosti v práci s hrou v různých obdobích předškolního věku dítěte a vymezit, podle poznatků získaných prostřednictvím výzkumu, metodická doporučení, jak s hrou pracovat, tak aby vznikaly předpoklady pro rozvíjení klíčových kompetencí u dětí předškolního věku. K získání poznatků do praktické části bylo uskutečněno několik výukových experimentů ve třech různých mateřských školách ve třech skupinách rozdělených podle věku, ty byly zaznamenány na video a následně byl pořízen přepis. Přepisy jsem dále analyzovala s cílem formulovat metodická doporučení. | cze |
dc.format | 51str | |
dc.format | 51str | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní vzdělávání; Hra; Vývoj hry u dětí předškolního věku; Klíčové kompetence. | cze |
dc.subject | Preschool education; Game; Process of the game in preschool children; Key competencies. | eng |
dc.title | Využití her v mateřské škole ke kultivaci klíčových kompetencí | cze |
dc.title.alternative | Using games to cultivate key competencies in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54278 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis focuses on the processing of ideas and didactic recommendations based on the use of several selected logic games in pre-school education. The focus of the theoretical part is on a game in the mirror of history. It compares game theories that have evolved over time and been based on the opinion and view of the child, as well as the analysis and researches which have been conducted in the past. It also includes game features that shows us if the activity we are observing or planning to do with children, is really a game. It seperates games according to teachings of three different authors, and also specifics in the development of a play in preschool children. The last part explains the key competences, lists the key competencies that are specify in the Framework Education Program for Pre-school Education, and describes how a kindergarten teacher should work with children to make the most of these key competencies. The practical part of the thesis focuses on three selected games, and works with the professional pieces of knowledge which are described in the theoretical part. The main aim of the thesis is to describe the differences in using the game in different periods of the preschool age and to define, according to the obtained findings, the best methodological recommendations on how to use the game in order to evolve the development of key competences in preschool children. Several experiments were carried out in three different kindergartens and three age groups to obtain the material for the practical part. I further analyzed the transcripts in order to formulate methodological recommendations. | eng |
dc.date.accepted | 2019-04-16 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Podhrázská, Dita | |