Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorŠimánková, Adéla
dc.date.accessioned2023-03-07T09:57:17Z
dc.date.available2023-03-07T09:57:17Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40367
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá diagnostikou čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku se specifickými vzdělávacími potřebami. Je součástí projektu OP VVV SC1 Podpora pregramotnosti v předškolním vzdělávání - čtenářská pregramotnost. Teoretická část seznamuje s obdobím předškolního věku - s poznávacími procesy a motorickými schopnostmi. Čtenářskou gramotností a pregramotností, pedagogickou diagnostikou a na závěr specifickými vzdělávacími potřebami, přesněji narušenou komunikační schopností a zrakovým postižením. Praktická část ukazuje vytvořené diagnostické materiály a výsledky z jejich ověřování ve třídách mateřských škol s narušenou komunikační schopností a se zrakovým postižením. Výsledky jsou zaznamenány v tabulkách, kde jsou vyznačeny jednotlivé sledované oblasti předcházející čtení a hodnotící škála. Na závěr jsou vyzdviženy kladné a záporné stránky pracovních listů a také oblasti s největšími rozdíly ve výsledcích u dětí dvou zkoumaných skupin.cze
dc.format96 s.
dc.format96 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectčtenářská gramotnostcze
dc.subjectpedagogická diagnostikacze
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcze
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectPreschool ageeng
dc.subjectreading literacyeng
dc.subjectpedagogical diagnosticseng
dc.subjectimpaired communication skillseng
dc.subjectvisual impairmenteng
dc.titleDiagnostika čtenářské pregramotnosti pomocí pracovních listů u dětí se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.title.alternativeDiagnostics of pre-reading literacy using worksheets in children with special educational needseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54289
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis is engaged in the diagnostics of reading pre-literacy for preschool age children with specific educational needs. The work is a part of the project of Operational Programme Research, Development and Education, Specific Objective 1 [OP VVV SC1] Support of pre-literacy in preschool education - reading pre-literacy. The theoretical part gives a description of the period of preschool age - cognitive processes and motor skills, as well as reading literacy and pre-literacy, pedagogical diagnostics, and in conclusion, specific educational needs, or more specifically, impaired communication skills and visual impairment. The practical part introduces the diagnostic material created and results of testing the same in a kindergarten classes of children with impaired communication skills and visual impairment. The results are shown in tables, which indicate the individual analysed areas preceding reading and the rating scale. Finally, strong and weak points of worksheets are highlighted, together with the areas showing the largest differences in results in the case of children of the two groups examined.eng
dc.date.accepted2019-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBílková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam