dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Šimánková, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:57:17Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:57:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40367 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá diagnostikou čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku se specifickými vzdělávacími potřebami. Je součástí projektu OP VVV SC1 Podpora pregramotnosti v předškolním vzdělávání - čtenářská pregramotnost. Teoretická část seznamuje s obdobím předškolního věku - s poznávacími procesy a motorickými schopnostmi. Čtenářskou gramotností a pregramotností, pedagogickou diagnostikou a na závěr specifickými vzdělávacími potřebami, přesněji narušenou komunikační schopností a zrakovým postižením. Praktická část ukazuje vytvořené diagnostické materiály a výsledky z jejich ověřování ve třídách mateřských škol s narušenou komunikační schopností a se zrakovým postižením. Výsledky jsou zaznamenány v tabulkách, kde jsou vyznačeny jednotlivé sledované oblasti předcházející čtení a hodnotící škála. Na závěr jsou vyzdviženy kladné a záporné stránky pracovních listů a také oblasti s největšími rozdíly ve výsledcích u dětí dvou zkoumaných skupin. | cze |
dc.format | 96 s. | |
dc.format | 96 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | pedagogická diagnostika | cze |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cze |
dc.subject | zrakové postižení | cze |
dc.subject | Preschool age | eng |
dc.subject | reading literacy | eng |
dc.subject | pedagogical diagnostics | eng |
dc.subject | impaired communication skills | eng |
dc.subject | visual impairment | eng |
dc.title | Diagnostika čtenářské pregramotnosti pomocí pracovních listů u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami | cze |
dc.title.alternative | Diagnostics of pre-reading literacy using worksheets in children with special educational needs | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54289 | |
dc.description.abstract-translated | This Bachelor thesis is engaged in the diagnostics of reading pre-literacy for preschool age children with specific educational needs. The work is a part of the project of Operational Programme Research, Development and Education, Specific Objective 1 [OP VVV SC1] Support of pre-literacy in preschool education - reading pre-literacy. The theoretical part gives a description of the period of preschool age - cognitive processes and motor skills, as well as reading literacy and pre-literacy, pedagogical diagnostics, and in conclusion, specific educational needs, or more specifically, impaired communication skills and visual impairment. The practical part introduces the diagnostic material created and results of testing the same in a kindergarten classes of children with impaired communication skills and visual impairment. The results are shown in tables, which indicate the individual analysed areas preceding reading and the rating scale. Finally, strong and weak points of worksheets are highlighted, together with the areas showing the largest differences in results in the case of children of the two groups examined. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bílková, Zuzana | |