Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.contributor.authorBabidoričová, Nikola
dc.date.accessioned2023-03-07T09:57:21Z
dc.date.available2023-03-07T09:57:21Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-03-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40371
dc.description.abstractTato práce se zabývá problematikou vzdělávání a výchovy nadaných dětí v předškolním období. Výzkum je zaměřen na prostředí mateřské školy a rodinné prostředí. Cílem je přispět k upřesnění obrazu předškolního dítěte s projevy nadání, najít pozitiva a rizika v jeho výchově a vzdělávání v prostředí mateřské školy a v rodinném prostředí. Obsahem teoretické části je vysvětlení definice pojmu nadání, teoretické přístupy k této problematice, charakteristika nadaného dítěte a jeho projevy nadání a problémy, které se mohou v jeho vývoji objevit, dále vzdělávání a metody k vyhledávání těchto jedinců, komunikace a spolupráce pedagoga s rodiči nadaného dítěte. Praktickou část tvoří případové studie nadaných dětí v předškolním věku. Jsou použity metody přímého pozorování nadaných dětí v prostředí mateřské školy, kde jsou při běžných činnostech zkoumány jejich individuální nadprůměrné schopnosti, ale i dovednosti, ve kterých tolik nevynikají. Dále jsou využívány metody polostrukturovaného rozhovoru s rodiči a pedagogy, kteří se podílejí na výchově a vzdělávání nadaného dítěte.cze
dc.format58 s.
dc.format58 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPředškolní obdobícze
dc.subjectnadánícze
dc.subjectnadané dítěcze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectPreschool - ageeng
dc.subjectgifteng
dc.subjectgifted childeng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjecteducationeng
dc.titleNadané dítě v předškolním věkucze
dc.title.alternativeGifted preschool-age childeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54309
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the topic of education and upbringing of gifted preschool - age children. The aim is to specify the image of the gifted pre-school child, find positive sides and risks during his/her education and upringing in kindergarten and family environment. Theoretical part consists of explanation of the term gift, theoretical attitudes to this issue, characteristic of the gifted child and manifestation of the gift, problems that can release during his/her development. Another part describes the education, identification of those children, cooperation of the pedagogue with gifted child´s parents. Practical part consits of case studies of the gifted preschool - age children. There are used methods of direct observation of the gifted children in kindergarten environment where is observed characteristical behaviour of the gifted child during daily activities, their exceptional abilities and skills they are not so good at. Then there are used methods of semi - structured interviews with the parents and pedagogues who participate in education and upbringing of the gifted child.eng
dc.date.accepted2019-04-16
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNota, Josef


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam