dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Adamová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:57:25Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:57:25Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40376 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je zjistit povědomí učitelů mateřských škol o syndromu CAN, tedy o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Co si učitelé mateřských škol představují pod pojmy týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, jaké procento učitelů se ve své praxi setkalo s dítětem se syndromem CAN, jaké znají učitelé postupy při řešení výskytu dítěte se syndromem CAN i to, jak vnímají učitelé samotné ohlášení při podezření na syndrom CAN. Dále je cílem hlubší vhled do této problematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se syndromu CAN, jeho forem, typických projevů atd. Dále obsahuje informace o roli učitelů MŠ v dané problematice a taktéž legislativní ukotvení celé této problematiky. V praktické části je řešen výzkumný problém: Jaké je povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN? Jsou zde uvedeny výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníku, výzkumný soubor je tvořen učiteli mateřských škol. Pro kvalitativní výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru. Rozhovor je prováděn s učitelkou mateřské školy, která se již se syndromem CAN osobně setkala. | cze |
dc.format | 60 s. (+11 s. příloh) | |
dc.format | 60 s. (+11 s. příloh) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učitel MŠ | cze |
dc.subject | syndrom CAN | cze |
dc.subject | týrání | cze |
dc.subject | zneužívání | cze |
dc.subject | zanedbávání | cze |
dc.subject | kindergarten teacher | eng |
dc.subject | CAN syndrome | eng |
dc.subject | abuse | eng |
dc.subject | neglect | eng |
dc.title | Povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN | cze |
dc.title.alternative | The Nursery School Teacher´s Awerness of the CAN syndrome | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54321 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is to find out the awareness of kindergarten teachers about Child Abuse and Neglect (CAN). What do kindergarten teachers think of battered, abused and neglected children, what percentage of teachers have experienced with a child with CAN in their practice, what procedures do teachers have in dealing with the occurrence of a child with CAN, and how the teachers perceive the announcement itself when they suspect CAN. In addition, the goal is a deeper insight into this issue. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis contains chapters related to CAN, its forms, typical manifestations, etc. It also contains information about the role of kindergarten teachers in the given issue and also the legislative anchoring of the whole issue. In the practical part there is the research problem being solved: What is kindergarten teachers' awareness of CAN? The results of a mixed research are presented here. The questionnaire method is used for the quantitative part, the research sample is made up of kindergarten teachers. The interview method is used for qualitative research. The interview is conducted with a kindergarten teacher who has already met the CAN. | eng |
dc.date.accepted | 2019-04-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Najmonová, Marie | |