Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorAdamová, Tereza
dc.date.accessioned2023-03-07T09:57:25Z
dc.date.available2023-03-07T09:57:25Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-03-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40376
dc.description.abstractCílem práce je zjistit povědomí učitelů mateřských škol o syndromu CAN, tedy o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Co si učitelé mateřských škol představují pod pojmy týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, jaké procento učitelů se ve své praxi setkalo s dítětem se syndromem CAN, jaké znají učitelé postupy při řešení výskytu dítěte se syndromem CAN i to, jak vnímají učitelé samotné ohlášení při podezření na syndrom CAN. Dále je cílem hlubší vhled do této problematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se syndromu CAN, jeho forem, typických projevů atd. Dále obsahuje informace o roli učitelů MŠ v dané problematice a taktéž legislativní ukotvení celé této problematiky. V praktické části je řešen výzkumný problém: Jaké je povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN? Jsou zde uvedeny výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníku, výzkumný soubor je tvořen učiteli mateřských škol. Pro kvalitativní výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru. Rozhovor je prováděn s učitelkou mateřské školy, která se již se syndromem CAN osobně setkala.cze
dc.format60 s. (+11 s. příloh)
dc.format60 s. (+11 s. příloh)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučitel MŠcze
dc.subjectsyndrom CANcze
dc.subjecttýránícze
dc.subjectzneužívánícze
dc.subjectzanedbávánícze
dc.subjectkindergarten teachereng
dc.subjectCAN syndromeeng
dc.subjectabuseeng
dc.subjectneglecteng
dc.titlePovědomí učitelů MŠ o syndromu CANcze
dc.title.alternativeThe Nursery School Teacher´s Awerness of the CAN syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54321
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work is to find out the awareness of kindergarten teachers about Child Abuse and Neglect (CAN). What do kindergarten teachers think of battered, abused and neglected children, what percentage of teachers have experienced with a child with CAN in their practice, what procedures do teachers have in dealing with the occurrence of a child with CAN, and how the teachers perceive the announcement itself when they suspect CAN. In addition, the goal is a deeper insight into this issue. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis contains chapters related to CAN, its forms, typical manifestations, etc. It also contains information about the role of kindergarten teachers in the given issue and also the legislative anchoring of the whole issue. In the practical part there is the research problem being solved: What is kindergarten teachers' awareness of CAN? The results of a mixed research are presented here. The questionnaire method is used for the quantitative part, the research sample is made up of kindergarten teachers. The interview method is used for qualitative research. The interview is conducted with a kindergarten teacher who has already met the CAN.eng
dc.date.accepted2019-04-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNajmonová, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam