dc.contributor.advisor | Perout, Evžen | |
dc.contributor.author | Knězová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:58:39Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:58:39Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40454 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o výtvarném vzdělávání na základní škole a o jeho propojení s arteterapií. Uvádí se požadavky na žáka a stanovení úspěšnosti, o fenoménu výtvarného projevu a jeho znacích v dětském projevu, komunikaci ve výtvarném projevu a ve výchově, imaginaci, vývoji výtvarného projevu a kognitivním vývoji dítěte a krizi ve výtvarném projevu. Dále pokračuje seznámením s východisky, přístupy a metodami arteterapie. Podrobně se zabývá projektivně intervenční arteterapií, která je založena na výtvarném ontogenetickém pojetí, její metodikou a metodikou používanou při vedení ve výtvarné výchově. Stručně pojednává o artefiletice, která je jedním z přístupů ve výtvarném vzdělávání. Dále v praktické části seznamuje s konkrétním využitím arteterapie s žáky během výuky výtvarné výchovy formou kazuistiky a popisu výtvarné činnosti. Popsána jsou témata zadávaná při výtvarném vedení a též různé alternativy metodického vedení a hodnocení posunu ve výtvarném vývoji. | cze |
dc.format | 90 s. (123 325 znaků) | |
dc.format | 90 s. (123 325 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | výtvarná výchova | cze |
dc.subject | vývoj zobrazování | cze |
dc.subject | výtvarný projev | cze |
dc.subject | projektivně intervenční arteterapie | cze |
dc.subject | arteterapie s dětmi | cze |
dc.subject | Junger school age | eng |
dc.subject | Art Education | eng |
dc.subject | developing of imaging | eng |
dc.subject | artistic expression | eng |
dc.subject | projective interpretative art therapy | eng |
dc.subject | art therapy with children | eng |
dc.title | Využití arteterapeutických přístupů při výuce výtvarné výchovy na 1.stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Use of arteterapeutical approaches in art education at elementary school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55233 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with art education at primary school and its connection with art therapy. Requirements for the pupil and the determination of success, the phenomenon of artistic ex-pression and its features in children's expression, communication in art expression and in edu-cation, imagination, development of artistic expression and cognitive development of the child and crisis in artistic expression are mentioned. It also continues with the introduction to the approaches, approaches and methods of art therapy. It deals in detail with the design-interventional art therapy, which is based on the art ontogenetic conception, its methodology and methodology used in leading in art education. It briefly discusses artefiletics, which is one of the approaches in art education. Furthermore, in the practical part introduces the specific use of art therapy with pupils during the education of art education in the form of case studies and description of art activities. Described are the topics given during the artistic leadership as well as various alternatives of methodological guidance and evaluation of the shift in visual development. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Arteterapie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kouřilová, Jana | |