Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStuchlíková, Iva
dc.contributor.authorStaňková, Kateřina
dc.date.accessioned2023-03-07T09:58:56Z
dc.date.available2023-03-07T09:58:56Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40469
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tématu Krize mladého věku. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje klíčovým tématům zaměřeným na krizi, problematiku Emerging Adulthood a vývojových aspektů mladé dospělosti. Empirická část zahrnuje popis výzkumného souboru, metodologická specifika, výzkumné cíle a výzkumné otázky. Výzkumný soubor se skládal z 9 informantů, kterých se daná problematika týkala. Pro zajištění výzkumných dat byl použit kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný a nestrukturovaný hloubkový rozhovor. Pomocí techniky vyložení karet byly prezentovány a explanovány jednotlivé tematické kategorie a výsledky výzkumu. Všechny získané informace byly ve finální fázi komparovány s informacemi a poznatky poskytnutými odborníky a s informacemi shromážděnými v teoretické části výzkumu. Práce si kladla za cíl komplexně zmapovat problematiku krizí a negativních prožitků u osob ve věkovém rozpětí 19-32 let. Dílčími cíli výzkumu bylo zjistit vnímané příčiny vzniku těchto krizí, psychické problémy krizi provázející a strategie, jež se při jejich překonávání projevily jako účinné. Výsledky výzkumu poukazují na široké spektrum simultánně působících příčin vzniku krizí u této věkové skupiny. Ty nesou ať už vývojová tak sociální a dobová specifika. Krize jsou provázené pocity chybějícího smyslu a problémů úzkostného a depresivního charakteru. Kontakt s přírodou, fyzická aktivita, podpůrné sociální faktory a seberealizace se projevily jako účinné při překonávání krizí a problémů s nimi spojených.cze
dc.format100 s.
dc.format100 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKrizecze
dc.subjectQuarter life crisiscze
dc.subjectEmerging adulthoodcze
dc.subjectSociokulturní proměnycze
dc.subjectGenerace Ycze
dc.subjectMladá dospělostcze
dc.subjectCrisis; Quarter-life crisis; Emerging adulthood; Socio-cultural transformations; Generation Y; Young adulthoodeng
dc.titleKrize mladého věkucze
dc.title.alternativeQuarter life crisiseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag55319
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the topic of Quarter-life crisis. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with key topics focused on crisis, issues of Emerging Adulthood and developmental aspects of young adulthood. The empirical part includes a description of the research group, methodological specifics, research objectives and research questions. The research group consisted of 9 informants concerned with the issue. Qualitative research was used to provide research data, namely semi-structured and unstructured in-depth interviews. Using card unloading techniques, individual thematic categories and research results were presented and explained. All information obtained was compared with the information and knowledge provided by the experts and the information collected in the theoretical part of the research in the final phase. The aim of the thesis was to comprehensively map out the problems of crises and negative experiences of people at the age of 19-32 years. The partial objectives of the research were to find out the perceived causes of the emergence of these crises, the psychological problems accompanying the crisis and the strategies that effectively helped to overcome them. The research results point to a broad spectrum of simultaneous causes of the emergence of crises in this age group. These have both developmental and social and period specificities. Crises are accompanied by feelings of lack of meaning and problems of anxiety and depression. Contact with nature, physical activity, supportive social factors and self-realization have proved to be effective in overcoming the crises and problems associated with them.eng
dc.date.accepted2019-05-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBajgarová, Zdeňka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam