dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Suchánková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:59:15Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:59:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40485 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá různě vybranými didaktickými pomůckami využitými v environmentální výchově, která je nedílnou součástí výchovněvzdělávacího procesu v mateřské škole. Teoretická část definuje environmentální výchovu, ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu, metody cíle i rizika. Dále se zabývá výchovou a vzděláváním cílové skupiny, tzn. předškolní období. Praktická část obsahuje zásobník s činnostmi, které využívají reálné přírodní materiály jako didaktické pomůcky. Činnosti ze zásobníku byly aplikovány na heterogenní skupině dětí ve věku 5-6 let. Vzdělávací nabídka byla pro komplexní rozvoj dětí obohacena o aktivity jiného než environmentálního charakteru, které jsou jen okrajově zmíněny. Některé činnosti jsou doplněny pracovními listy, popř. záznamovými archy. | cze |
dc.format | 59 | |
dc.format | 59 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Environmentální výchova | cze |
dc.subject | didaktické pomůcky | cze |
dc.subject | přírodniny | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | Environmental education | eng |
dc.subject | didactic tools | eng |
dc.subject | natural substances | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | (educational) activities | eng |
dc.subject | collection of materials | eng |
dc.title | Didaktické působení vybraných pomůcek v environmentální výchově v MŠ | cze |
dc.title.alternative | The influence of selected didactical aids in environmental education at kindergarten. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55378 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor's thesis deals with selected didactic tools used in environmental education which is an integral part of the educational process in kindergartens. The theoretical part defines environmental education, its position in the framework educational programme, methods, goals and risks. It also deals with the upbringing and education of the target group, i.e. pre-school children. The practical part includes a collection of materials with activities which use real natural materials as didactic tools. The activities from the collection were applied to a heterogeneous group of children in the age of 5-6 years. The educational offer was complemented by other activities than only those environment-focused (these are only a part of it) for the sake of complex development of children. Some activities are complemented by worksheets or record sheets | eng |
dc.date.accepted | 2019-04-16 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |