Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMáchalová, Jitka
dc.contributor.authorPotužák, Jaromír
dc.date.accessioned2023-03-07T09:59:18Z
dc.date.available2023-03-07T09:59:18Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40487
dc.description.abstractV souvislosti se společenskými a politickými změnami, které přineslo převzetí moci komunistickou stranou v roce 1948, se v následujících letech velmi dynamicky proměňovaly názory na úlohu středního školství a způsob výuky humanitních oborů. Cílem předkládané práce je na příkladu Jedenáctileté střední školy Sušice, Střední všeobecně vzdělávací školy Sušice a Gymnázia Sušice dokumentovat, jak se zde v letech 1953 až 1971 proměňovala výuka dějepisu. Použitím především metody orální historie, s jejíž pomocí bylo získáno autentické vyprávění absolventů či vzpomínky učitelů, byly sestaveny jakési dějiny výuky dějepisu s přihlédnutím na obecný vývoj v celé republice, případně na vývoj na jiné škole tohoto typu nacházející se v regionu za použití komparativní metody. Vzhledem k využití vyprávění pamětníků bylo možné do práce zakomponovat v omezené míře i dějiny každodennosti ve škole. Práce je doplněna i stručnou historií školy a dějinami výuky dějepisu na všeobecně vzdělávacích středních školách v Československu.cze
dc.format83 s. + 25 s. (143 000 znaků)
dc.format83 s. + 25 s. (143 000 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsocialistické školstvícze
dc.subjectSušicecze
dc.subjectvýuka dějepisucze
dc.subjectstřední školstvícze
dc.subjectorální historiecze
dc.subjectsocialist educationeng
dc.subjectSušiceeng
dc.subjecthistory teachingeng
dc.subjectsecondary educationeng
dc.subjectoral historyeng
dc.titleProměny a styl výuky dějepisu na sušické střední škole a gymnáziu v letech 1953-1971cze
dc.title.alternativeThe Changes and Style of History Teaching at the High School and Secondary Grammar School in Sušice between 1953 and 1971eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag55417
dc.description.abstract-translatedIn connection with the social and political changes which occurred in the year 1948 when the Communist Party of Czechoslovakia took control of the political power, the views on the role of secondary education and the way in which humanities were taught changed very dynamically during the coming years. The aim of this bachelor thesis is to describe the change of History teaching between 1953 and 1971 using the example of the Eleven-Year High School ("Jedenáctiletá střední škola") in Sušice, the Secondary School of General Education ("Střední všeobecně vzdělávací škola") in Sušice and the Secondary Grammar School ("Gymnázium") in Sušice. Using primarily the aproach of oral history to get authentic narration and recollections of former students and History teachers, this thesis shows the historical development of History teaching in Czechoslovakia in general perspective, alternatively in comparison with another high school of this type located in Klatovy region, using a comparative method. Due to the use of witness narratives, the history of everyday life at school can be incorporated into the work, to a limited extent. This thesis also describes the brief history of the high school in Sušice and the history of education at general secondary schools in Czechoslovakia.eng
dc.date.accepted2019-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineHu-Zucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKrál, Jaroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam