dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Řežábová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:59:22Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:59:22Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40491 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na třídu mateřské školy a její fungování jako sociální skupiny. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá tématem socializace a dalšími aspekty, které k ní náleží, jako jsou sociální skupiny, sociální normy, komunikace a postoje. Dále popisuje základní charakteristiky vývoje dítěte předškolního věku v různých oblastech a v poslední části definuje pojetí socializace v rámci předškolního vzdělávání. V praktické části je pomocí pozorování zkoumána konkrétní třída mateřské školy, dále jsou shromážděny informace o rolích, vztazích a normách této třídy a podle nich posouzeno její fungování jako sociální skupiny. | cze |
dc.format | 66 s. | |
dc.format | 66 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | sociální skupina | cze |
dc.subject | dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | social group | eng |
dc.subject | pre-school children | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.title | Třída mateřské školy jako sociální skupina | cze |
dc.title.alternative | Nursery school class as a social group | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55556 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on a class from a kindergarten and its function as a social group. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals mainly with subjects connected with socialization and its aspects like social groups, standards, communication and attitudes. Other parts of this section describe characteristics of preschool children's development. The last chapter defines the socialization in connection with preschool education. The practical part is realised by an observation of the class in one unnamed kindergarten, summarizes all information about roles, relationships and standards in this class and according to this information evaluates its function as a regular social group. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |