dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Litošová, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:59:26Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:59:26Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40494 | |
dc.description.abstract | Tato závěrečná práce pojednává o významu pozitivního taktilního kontaktu na dítě. Práce objasňuje pozitivní přínos na vývoj dítěte z pohledu neurologického, zdravotního, sociálního, výchovného, emocionálního i fyzického. V teoretické části práce seznamuje se základními i nejnovějšími poznatky z oblasti vlivu fyzického kontaktu na vývoj dítěte. Dále se práce zabývá filozofickou myšlenkou důležitosti vzájemných kontaktů, doteků a přirozenosti v jejich uplatňování ve výchově. Praktická část zkoumá tuto problematiku z pohledu rodičů a pedagogů metodou dotazníku. Otázky byly zaměřeny na názor obou dotazovaných skupin na používání pozitivního taktilního kontaktu v mateřské škole, jeho přínos a rizika. Také byla zjišťována informovanost rodičů a pedagogů o dané problematice. | cze |
dc.format | 55s | |
dc.format | 55s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pozitivní taktilní kontakt | cze |
dc.subject | mazlení | cze |
dc.subject | fyzický dotek | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | pedagog | cze |
dc.subject | rodič | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | Positive tactile contact | eng |
dc.subject | cuddling | eng |
dc.subject | physical touch | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | parent | eng |
dc.subject | nursery school | eng |
dc.title | Pozitivní taktilní kontakt v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Positive tactile contact in a nursery school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55581 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis discusses the importance of positive tactile contact between teacher and preschool children. It examines the positive impact of physical contact on a child's development from different views - neurological, health, social, educational, emotional and physical. Theoretical part describes fundamental and the latest studies about the effect of physical contact on a child's development. The research part of the thesis delivers a result of a survey among parents and teachers, examining opinions on physical contact in a nursery school, its benefits and risks and their awareness of the importance of touch. | eng |
dc.date.accepted | 2019-04-16 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Svobodová, Eva | |