Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRyplová, Renata
dc.contributor.authorHotařová, Natálie
dc.date.accessioned2023-03-07T10:00:11Z
dc.date.available2023-03-07T10:00:11Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40529
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá postoji učitelů přírodopisu k výuce tématu role vegetace v distribuci sluneční energie a udržení vody v krajině. Cílem praktické části práce bylo zjistit názory a postoje učitelů na zařazování tohoto tématu do výuky. V úvodu jsou nastíněny hlavní pojmy a skutečnosti, týkající se tohoto tématu, kterými jsou typy krajiny, distribuce slunečního záření, chladící schopnost rostlin a malý koloběh vody. Další část se věnuje zakotvení problematiky v rámcovém vzdělávacím programu a následně jsou rozebrány tři konkrétní školní vzdělávací programy. Přiblíženo bylo také téma vlivu postojů učitelů a motivace žáka. Praktická část práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli přírodopisu. Obsahuje informace o demografickém složení respondentů a komentované grafy, prezentující odpovědi na jednotlivé otázky. Výsledky ukázaly, že o roli vegetace v distribuci sluneční energie v krajině se učí velice málo. Učitelé učí o malém oběhu vody v krajině, ale nedávají ho do souvislosti s transpirací, která stojí na jeho začátku, proto je role vegetace v udržení vody v krajině podceňována. Hlavním z důvodů opomíjení těchto témat je špatná informovanost učitelů.cze
dc.format58 s. (94 161 znaků)
dc.format58 s. (94 161 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titlePostoje učitelů přírodopisu k výuce tématu role vegetace v distribuci sluneční energie a udržení vody v krajiněcze
dc.title.alternativeTeachers attitudes to the education of the topic of the role of vegetation in the solar energy distribution and water content in the landscapeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag56722
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with biology teacher's approach to the topic in the role of vegetation in distribution of solar energy and water preservation in landscape. The aim of the practical part is to detect opinions and attitudes of teachers about this particular topic. Main terms and facts concerning this topic are shown in introduction, such as landscape types, distribution of solar energy, flora´s cooling systems and small water circulation. The other part deals with the issue in Framework Education Programme for Elementary Education and subsequently three education programmes are analysed. The theme of teacher´s influence and pupil motivation was introduced as well. The practical part includes results of questionnaires distributed among biology teachers. It contains information about demographic composition of respondents and commented graphs presenting answers to individual questions. The results have shown that the theme of the role of vegetation in distribution of solar energy in landscape is taught very little. The teachers teach about small water circulation in landscape, but without a connection with transpiration which is at the beginning of the process. That is why the role of vegetation in water preservation in nature is underestimated. The main reason for omitting the topics is poor teacher's knowledge.eng
dc.date.accepted2019-05-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZu-Přucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeČerný, Rostislav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam