dc.contributor.advisor | Nohavová, Alena | |
dc.contributor.author | Mikulová, Renáta | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:01:13Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:01:13Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2018-12-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40554 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je o autorské tvorbě, která je zde pojata ve vztahu k osobnosti člověka. Cílem bylo zjistit, co studenty motivuje k autorskému čtení. Dalším cílem bylo popsat potřeby studentů a oblasti rozvoje jejich osobnosti.
Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsáno autorské čtení, včetně sebereflexe a psychosomatické kondice. Dále je zde popis osobnosti obecně a popis osobnosti pedagoga s bližším zaměřením na jeho motivaci, charakterové a volní vlastnosti, seberegulační vlastnosti - konkrétně sebeuvědomování, sebepoznávání, sebehodnocení, sebekritiku, svědomí, selfkoncept a sebepojetí. Poslední část je o dynamických vlastnostech, temperamentu, výkonových vlastnostech a speciálních schopnostech.
Praktickou část tvoří kvalitativní studie, která je rozdělena do dvou částí. První část tvoří rozbor polostrukturovaných rozhovorů, druhou částí je analýza studentských sebereflexí. V závěru je porovnání a shrnutí výsledků výzkumu v komparaci s vlastní případovou studií autorky. Předmětem diskuze je porovnání výsledků výzkumu z bakalářské práce autorky (2015) a současného výzkumu. | cze |
dc.format | 65 s. (123 935 znaků) | |
dc.format | 65 s. (123 935 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Autorská tvorba | cze |
dc.subject | autorské čtení | cze |
dc.subject | sebereflexe | cze |
dc.subject | osobnost | cze |
dc.subject | osobnost pedagoga | cze |
dc.subject | Author's creation | eng |
dc.subject | author's reading | eng |
dc.subject | self - reflection | eng |
dc.subject | personality | eng |
dc.subject | teacher's personality | eng |
dc.title | Autorské čtení - studie osobnostních aspektů | cze |
dc.title.alternative | Author's reading - study of personality aspects | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44771 | |
dc.description.abstract-translated | This Diploma thesis dealing with the author's creation was written in relation to human personality. The goal of the thesis is to determine student's motivation to author's reading. Further goal is a description of student's needs and area of progress of their personality.
The thesis is divided into two parts - a theoretical and a practical part. In the theoretical part the author describes the author's reading, including self - reflection and psychosomatics condition. Further there is description of human personality generally and also description of teacher's personality with focus on teacher's motivation, personality trait and voluntary characteristics, self - regulation characteristics - self-awareness, self-knowledge, self-assessment, self-criticism, conscience, self-concept and self-concept. Last part of theoretical part is about dynamical characteristics, temperament, performance characteristics and special characteristics.
The practical part is basically a qualitative study which is further divided into two parts. The first part is concerned with analysis of semistructured interviews, the second part with analysis of student's self-reflections. Summary and comparison of the research results and author's own case study are at the end of the thesis. Subject of discussion is comparison to results of Bachelor thesis (2015) and results currently research. | eng |
dc.date.accepted | 2019-01-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | PSYCHn-VKZn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nota, Josef | |