dc.contributor.advisor | Pech, Pavel | |
dc.contributor.author | Štrausová, Irena | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:03:08Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:03:08Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-01-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40714 | |
dc.description.abstract | Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první části je vymezen pojem dynamický vizuální důkaz a zasazen do kontextu důkazů v matematice jako vědním oboru a v matematice jako předmětu, který je vyučován ve škole. Digitální komponentou disertační práce je autorská kolekce 19 apletů s dynamickými vizuálními důkazy vytvořenými v programu GeoGebra a přehledně uspořádaných do tematických kapitol v tzv. GeoGebra knize veřejně dostupné na portálu geogebra.org.
Ve druhé části práce je popsán výzkum, který je zaměřen na využití dynamických vizuálních důkazů při výuce matematiky na střední škole a na jejich vliv na plnění kognitivních cílů. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde metodou byla zvolena případová studie zaměřená na detailní zkoumání učitelky matematiky, která ve svých hodinách dynamické vizuální důkazy využívá. K identifikaci kognitivních cílů byla zvolena revidovaná Bloomova taxonomie. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dynamické vizuální důkazy | cze |
dc.subject | digitální vzdělávací materiály | cze |
dc.subject | GeoGebra | cze |
dc.subject | kognitivní cíle | cze |
dc.subject | případová studie | cze |
dc.subject | Bloomova taxonomie | cze |
dc.subject | dynamic visual proofs | eng |
dc.subject | digital educational materials | eng |
dc.subject | GeoGebra | eng |
dc.subject | cognitive domain | eng |
dc.subject | case study | eng |
dc.subject | Bloom's taxonomy | eng |
dc.title | Vizualizace důkazů pomocí software dynamické geometrie | cze |
dc.title.alternative | Visualization of proofs using dynamic geometry software | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 57091 | |
dc.description.abstract-translated | The dissertation is divided into two main parts. The first part defines the concept of dynamic visual proof and is placed in the context of proving in mathematics as a subject of science and in mathematics as a subject taught at school. The digital component of the dissertation is a collection of 19 applets with dynamic visual proofs created in the GeoGebra program and arranged in thematic chapters in the so-called GeoGebra-Book, available on-line on geogebra.org.
In the second part of the work the research focused on the use of dynamic visual proofs in secondary school mathematics lessons and their influence on fulfilment of educational objectives is described. This a qualitative research where a case study focused on the detailed study of a mathematics teacher who uses dynamic visual proofs in her class. To identify educational objectives, a revised Bloom's taxonomy was chosen. | eng |
dc.date.accepted | 2019-03-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Teorie vzdělávání v matematice | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |