dc.contributor.advisor | Celjak, Ivo | |
dc.contributor.author | Dědič, Matouš | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T12:15:47Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T12:15:47Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41525 | |
dc.description.abstract | V první části se práce zaměřuje na důvody proč se vlastně téma elektromobility rozvíjí a z jakého důvodu je snaha obměnit vozový park za vozidla poháněná alternativními palivy. Práce pokračuje částí, která se zabývá zdroji elektřiny. Jsou zde konstatovány různé způsoby výroby a prognóza, jakým směrem se tato oblast ubírá. V dalším kroku se práce zabývá problematikou nabíjení akumulátorů. Toto téma je jedním z faktorů, které brzdí rozvoj a spousta lidí to považuje za největší hrozbu. Práce ukáže, zda jsou obavy opodstatněné a jaké možnosti nabíjení existují. Úroveň elektromobility v České republice zatím není na nejvyšší úrovni, proto je potřeba se podívat na inspirativní fungující příklady z jiných zemí. Z jakého důvodu je v České Republice takový stav vysvětluje další téma s následným rozebráním negativních, ale i pozitivních faktorů působící na rozvoj elektromobility. V říjnu roku 2015 vydalo ministerstvo průmyslu a obchodu národní akční plán čisté mobility, ve kterém jsou směry, kam by se měla elektromobilita v dalších letech ubírat, rozebrány. V další části jsou uvedeny skutečné hodnoty, jak se elektromobily v České republice prodávají a jaký je vývoj prodeje. Dále je uveden postoj domácí automobilky k elektromobilitě. Na závěr se práce zaměřuje na názory různých odborníků a majitelů elektromobilů, proč si myslí, že rozvoj elektromobility není tak prudký jako v jiných zemích.
V praktické části práce je představen elektromobil BMW i3S. Tento elektromobil byl za účely této práce zapůjčen ve firmě ACR auto a.s., a byly na něm testovány různé aspekty, které jsou u elektromobilů stěžejní. | cze |
dc.format | 51 | |
dc.format | 51 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | elektromobilita | cze |
dc.subject | energie | cze |
dc.subject | baterie | cze |
dc.subject | rozvoj | cze |
dc.subject | elektřina | cze |
dc.subject | electromobility | eng |
dc.subject | energy | eng |
dc.subject | battery | eng |
dc.subject | development | eng |
dc.subject | electricity | eng |
dc.title | Perspektivy rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M1 v České republice | cze |
dc.title.alternative | Perspectives for the development of M1 category electrically powered vehicles in the Czech Republic | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 53392 | |
dc.description.abstract-translated | In the first part, the thesis focuses on the reasons why the topic of electromobility is developing and why there is the effort to change the fleet for vehicles powered by alternative fuels. The thesis continues with a section dealing with electricity sources. There are various ways of generating electricity and the prognosis in which direction this area is going. In the next step the thesis deals with the problem of charging the batteries. This topic is one of the factors that hamper the development and many people consider this as the greatest threat. The thesis shows whether the concerns are well founded and which charging options exist. The level of electromobility in the Czech Republic is not the best so it is necessary to look at inspirational examples from other countries. Another topic of this thesis explains why there is such a situation in the Czech Republic and afterwards there are analysed negative and positive factors influencing the development of electromobility. In October 2015, the Ministry of Industry and Trade awarded a national action plan for clean mobility, which analyses the electromobility directions for the coming years. The next section shows the real values of how electric vehicles are being sold in the Czech Republic and what the development of sales is. In addition, the attitude of the domestic automaker to electromobility is stated. In conclusion, the thesis focuses on the views of various specialists and owners of electric cars, why they think that the development of electromobility is not as rapid as in other countries.
In the practical part of the thesis there is introduced the BMW i3S electric car. This electric vehicle was loaned in a ACR auto a.s company for the purpose of this work and it was tested for various aspects that are crucial to electromobiles. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-29 | |
dc.description.department | Fakulta zemědělská a technologická | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ZDTb-17 - specializace Dopravní a manipulační technika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Fakulta zemědělská a technologická | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Zemědělství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |