Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBílek, Petr
dc.contributor.authorKošařová, Markéta
dc.date.accessioned2024-03-12T07:09:16Z
dc.date.available2024-03-12T07:09:16Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42182
dc.description.abstractTato práce se věnuje tématu pronikání obchodních značek do sféry kulturní a umělecké produkce na případu BU2R, projektu pivovaru Budějovický Budvar na podporu nemainstreamové kultury, jenž fungoval mezi lety 2007 a 2018. BU2R byl marketingovou platformou, jejímž úkolem bylo propagovat značku Budweiser Budvar na poli alternativní a nezávislé kultury se zaměřením na městské prostředí a subkultury. Práce analyzuje strategie, jež tato platforma využívá pro začlenění se do zacílené oblasti kultury a popisuje projekty, které BU2R podporoval a na kterých spolupracoval. Principy jejího fungování jsou interpretovány mimo jiné na základě teorie moderního mýtu sémiologa Rolanda Barthese a teorie kulturního společenského pole sociologa Pierra Bourdieu. Práce blíže představuje detaily této taktiky, jejíž úspěšnost tkví především v tom, že ze sponzorovaných projektů vytváří vlastní obsah, samotný materiál reklamní kampaně, přičemž autoři daných kulturních a uměleckých projektů si obvykle tohoto principu nejsou vědomi a ne zcela záměrně se pak podílejí na tvorbě této kampaně.cze
dc.language.isoxx
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBU2Rcze
dc.subjectBudweiser Budvarcze
dc.subjectobchodní značkycze
dc.subjectsubkulturacze
dc.subjectalternativní kulturacze
dc.subjectkomodifikace kulturycze
dc.subjectRoland Barthescze
dc.subjectPierre Bourdieucze
dc.subjectBU2Reng
dc.subjectBudweiser Budvareng
dc.subjectbrandseng
dc.subjectsubcultureeng
dc.subjectalternative cultureeng
dc.subjectcultural comodificationeng
dc.subjectRoland Bartheseng
dc.subjectPierre Bourdieueng
dc.titleProjekty na podporu kultury z hlediska kategorie symbolického kapitálu (na materiálu projektu na podporu městské kultury BU2R - projekt Budvaru)cze
dc.title.alternativeCulture Support Projects from the Point of View of the Symbolic Capital (the Case Study of the BU2R - the Budweiser Budvar Project Supporting the Urban Culture)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag49464
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis focuses on the notion of brand infiltration into the field of cultural and artistic production in the case of BU2R, the project of Budweiser Budvar brewing company that claimed to support non-mainstream culture, which operated between 2007 and 2018. BU2R was a marketing platform to promote the Budweiser Budvar brand in the field of alternative and independent cultures with a focus on the urban environment and subcultures. The thesis analyzes the strategies the platform has used to integrate into the targeted field of culture. It also describes the projects that BU2R has supported and collaborated on. The principles of its functioning are interpreted with the help of the Roland Barthes's theory of the modern myth and Pierre Bourdieu's theory of the cultural field. The thesis presents the details of this campaign tactic, whose success lied mainly in the fact that it shaped the sponsored projects into the very content of the advertising campaign, while the authors of the artistic projects were usually not aware of this principle; thus they unintentionally participated in the performative impact of the campaign.eng
dc.date.accepted2020-06-10
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineLiterárně-historická studiacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSkalický, David


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam